Wel of geen Renix
- Frans van Zeeventer
- Nieuw lid
-
Mijn vader heeft vandaag een andere motor meegenomen (B14.4e) en de verdelerkap zit er omgeschroefd ipv klemmen, is dit dan een Renix ontsteking.
Mijn vader vertelde dat deze eraf gaat en dan de ontsteking van de oude motor (B14.3) erop gaat. is dit verstandig?
Heeft de Renix ontsteking meer electronica nodig of is het mogelijk deze werkend te krijgen met de bestaande bedrading, de 340 is van 1983, en heeft een CVT
Alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Hoeft niet volgens mij; schroef vs. klemmen heb ik althans de ontsteking nooit op gedetermineerd. B14.4 is echter altijd met Renix.snarfvz;206595 schreef : Mijn vader heeft vandaag een andere motor meegenomen (B14.4e) en de verdelerkap zit er omgeschroefd ipv klemmen, is dit dan een Renix ontsteking.
Waarom? B14.4 hoort met Renix. Nee dus. Het is eenvoudiger om zoveel mogelijk van het donorblokje over te nemen, want anders moet je van alles aanpassen aan het B14.3 blokje.snarfvz;206595 schreef : Mijn vader vertelde dat deze eraf gaat en dan de ontsteking van de oude motor (B14.3) erop gaat. is dit verstandig?
Interessant topic voor al uw antwoorden: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6997 (vanaf bericht #11)snarfvz;206595 schreef : Heeft de Renix ontsteking meer electronica nodig of is het mogelijk deze werkend te krijgen met de bestaande bedrading, de 340 is van 1983, en heeft een CVT
- V300 register
- Verbannen
-
-spruitstuk en solex carb b14.3 overzetten en puntjes ontsteking houden
-spruitstukken en weber carb op de b14.4 laten zitten en dit compleet samen met de renix gebruiken
De 'kern' van het blok is namelijk identiek, dus je kunt in feite alle kanten op
Wat niet goed werkt is de b14.3 solex carb met renix aansturen (er is wel een b14.3e geweest met renix, maar die carb is op 1 cruciaal punt verschillend!) Of de b14.4 weber met contactpunten / ontstekingscurve voor de solex aansturen.
Zelf zou ik waarschijnlijk de b14.3 setup houden mits het spruitstuk niet gescheurd is.
- Frans van Zeeventer
- Nieuw lid
-
Wat mij betreft mag dit topic op slot, bedankt voor jullie mee denken