Verschil in motoren (B14.3 vs B14.4e)
- Frans van Zeeventer
- Nieuw lid
-
Mijn vader heeft voor mijn V340 nu een andere motor, een 14.4e maar de voorste motorrubbers zijn hoger en breder, en staan schuiner tegen het blok dan de oude motor (die staan recht onder de motor.
Nu hebben we van een kennis een andere motorsteunbalk gekregen, waarbij de rubbers wel overeen komen
Dit is de originele motorsteun
Aan de "nieuwe" motor zit/zat deze beugel
Maar dit pas niet op de originele motorsteun, dus hadden we deze beugel verwijderd, en nu passen de motorrubbers (hoog en breed) niet op de motor, dus bij gebrek aan goede motorrubbers dachten we dan een andere motorsteun, deze dus
Alleen nu komt de bevestiging van de stabilisatorstang niet overeen, kan het zijn dat als pas de motor erin ligt de body zover zakt dat die overeen komt of is deze motorsteun niet geschikt ervoor
Hopelijk snappen jullie het nog, want ik snap het niet meer, vandaar ook dit bericht
alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Probleem opgelost

- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Door een verandering in de in de "balk" werden andere steunen nodig.
De motoren zelf zijn perfect uitwisselbaar, zolang de ophanging en de steunen bij de auto blijven.
- V300 register
- Verbannen
-
tegelijkertijd is inderdaad ook de stabilisatorstang gewijzigd, en dat past inderdaad niet (oude stabi, nieuwe motorsteunbalk). Dus, ?f alles overzetten, ?f gewoon 2 nieuwe motorrubbertjes kopen en het zaakje weer in elkaar zetten met de oude motorsteunbalk

- Frans van Zeeventer
- Nieuw lid
-
Wouter;206672 schreef : en nog ter extra info; de verandering in de 'balk' werd gedaan om de D16 dieselmotor te kunnen herbergen op hetzelfde subframe. En later de B172K.
tegelijkertijd is inderdaad ook de stabilisatorstang gewijzigd, en dat past inderdaad niet (oude stabi, nieuwe motorsteunbalk). Dus, ?f alles overzetten, ?f gewoon 2 nieuwe motorrubbertjes kopen en het zaakje weer in elkaar zetten met de oude motorsteunbalkaan u de keus
Het lijkt mij met de schuine motorrubbers dat het blok dan steviger ligt dan met de verticale rubbers
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
snarfvz;206681 schreef : Het lijkt mij met de schuine motorrubbers dat het blok dan steviger ligt dan met de verticale rubbers
theoretisch klopt het, in de praktijk maakt het geen z#k uit