1400, voorpijp met kat probleem
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-09-2012 16:26 #632245
door V300 register
1400, voorpijp met kat probleem is gemaakt door V300 register
Beste 300 liefhebbers.
De 340 van mijn vriendin moest laatst naar de keuring, en ja.. deze werd afgekeurd. Niet gek want de uitlaat was sowieso al lek, daar waren we uiteraard al van op de hoogte.
Een dag later reed ik terug van een afspraak en ik was net van plan om, als ik thuis kwam, met de 340 bezig te gaan.. Maargoed, ik reed dus terug, en een kabaal in een keer! Ik schaamde me dood...
Nou is dus de voorpijp finaal doormidden gescheurd, net voor de flens van de kat. De rest van het uitlaatsysteem hangt alleen nog maar op het hitteschild..
Het betreft hier een 1400 (welk type bok weet ik niet) met 90.000 op de teller (jaja!) met dus een kat..
Nou ben ik deze week achter een nieuwe voorpijp aan gegaan, en zoals ik denk bij jullie wel bekend is, niet meer te leveren!
Lassen vind ik ook geen optie..
Nou dacht ik dus; de voorpijpen voor de katlozen zijn nog wel te verkrijgen..
Is het dan mogelijk (wegens de lengte van de kat) er een midden demper met bijpassende voorpijp er onder te hangen? Of moet de middenpijp dan ook vervangen worden?
Of heeft er iemand nog een goede voorpijp liggen?
mvg Sven
De 340 van mijn vriendin moest laatst naar de keuring, en ja.. deze werd afgekeurd. Niet gek want de uitlaat was sowieso al lek, daar waren we uiteraard al van op de hoogte.
Een dag later reed ik terug van een afspraak en ik was net van plan om, als ik thuis kwam, met de 340 bezig te gaan.. Maargoed, ik reed dus terug, en een kabaal in een keer! Ik schaamde me dood...
Nou is dus de voorpijp finaal doormidden gescheurd, net voor de flens van de kat. De rest van het uitlaatsysteem hangt alleen nog maar op het hitteschild..
Het betreft hier een 1400 (welk type bok weet ik niet) met 90.000 op de teller (jaja!) met dus een kat..
Nou ben ik deze week achter een nieuwe voorpijp aan gegaan, en zoals ik denk bij jullie wel bekend is, niet meer te leveren!
Lassen vind ik ook geen optie..
Nou dacht ik dus; de voorpijpen voor de katlozen zijn nog wel te verkrijgen..
Is het dan mogelijk (wegens de lengte van de kat) er een midden demper met bijpassende voorpijp er onder te hangen? Of moet de middenpijp dan ook vervangen worden?
Of heeft er iemand nog een goede voorpijp liggen?
mvg Sven
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2012 17:43 #915114
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1400, voorpijp met kat probleem
je kunt het als combi uitwisselen (voorpijp + kat + tussenpijp dus vervangen voor voorpijp + middendemper) catalysator komt in dat geval wel te vervallen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-09-2012 18:33 #915116
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1400, voorpijp met kat probleem
Als je een beetje goed kunt lassen is dat ook wel te doen hoor, gewoon eronder uit halen en netjes voorbewerken!
evt. kun je dan ook de kat. vervangen voor een losse pijp
evt. kun je dan ook de kat. vervangen voor een losse pijp
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2012 18:52 #915117
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1400, voorpijp met kat probleem
Als hij achter de flens scheurt is meestal de hele voorpijp ook katsverrot
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2012 20:18 #915126
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1400, voorpijp met kat probleem
Met Anjo eens. Meestal is het metaal er achter ook al dun. Je moet wel een heel stuk vernieuwen wil het voor langere tijd iets worden. Is dat het werk wel waard. Er zijn mensen die voorpijpen hebben liggen......
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2012 20:19 #915127
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1400, voorpijp met kat probleem
Kijk anders even bij de advertenties
Moderators: Mark Smeets