340GL '83 met achterstallig onderhoud
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2012 15:28 #632069
door V300 register
340GL '83 met achterstallig onderhoud is gemaakt door V300 register
Dag allen,
Ik ben sinds deze week in het bezit van een 340GL driedeurs uit '83, en hier blijkt wat achterstallig onderhoud aan te zitten. Stationair loopt hij niet heel lekker en de bij optrekken bij lage snelheiden reageert het geheel schokkerig. Na wat uurtjes pluizen op dit forum ben ik erachter gekomen dat de carburateur valse lucht zuigt, na wat gesleutel blijkt er niet veel over van een aantal pakkingen.
Klinkt als een kandidaat voor een revisiepakket dus. Nu zit er een weber 32DIR93 in, en ik heb er een 32DIR109 bij gekregen (in dubieuze staat, mist volgens mij een van de twee choke kleppen). De motor die erin zit is een B14.2E.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik alles wat ik tot nu toe over deze auto weet van dit forum heb gehaald, heb me ook aangemeld als lid, en ik ga graag beginnen te sleutelen, maar ik ben op zoek naar wat tips.
O.a. welke van de twee carburateurs oorspronkelijk bij dit blok hoort?
Ik ben sinds deze week in het bezit van een 340GL driedeurs uit '83, en hier blijkt wat achterstallig onderhoud aan te zitten. Stationair loopt hij niet heel lekker en de bij optrekken bij lage snelheiden reageert het geheel schokkerig. Na wat uurtjes pluizen op dit forum ben ik erachter gekomen dat de carburateur valse lucht zuigt, na wat gesleutel blijkt er niet veel over van een aantal pakkingen.
Klinkt als een kandidaat voor een revisiepakket dus. Nu zit er een weber 32DIR93 in, en ik heb er een 32DIR109 bij gekregen (in dubieuze staat, mist volgens mij een van de twee choke kleppen). De motor die erin zit is een B14.2E.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik alles wat ik tot nu toe over deze auto weet van dit forum heb gehaald, heb me ook aangemeld als lid, en ik ga graag beginnen te sleutelen, maar ik ben op zoek naar wat tips.
O.a. welke van de twee carburateurs oorspronkelijk bij dit blok hoort?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2012 15:35 #909340
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340GL '83 met achterstallig onderhoud
Zo, dat is een echt oude 340 met zo'n motorblok! E?n van de eerste met die typeaanduiding. De 32DIR93 hoort bij dit blok. De chokeklep zit vaak/meestal alleen in de eerste trap, dus je mist er geen. Ik weet niet of je zomaar een nieuwer type carburateur erop kunt zetten, gezien de hoeveelheid verschillen tussen alle typen carburateurs.
Lees deze post maar eens (en de rest is ook interessant).
Lees deze post maar eens (en de rest is ook interessant).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2012 15:45 #909341
door V300 register
Ik heb al ergens gelezen dat de 32dir93 en 32dir109 uitwisselbaar zouden moeten zijn, volgens punkazz link is de 93 een beetje een onding.
Voor de goede orde: de 32dir93 heeft twee choke kleppen en zit op het moment in de auto, de 32dir109 heeft de mechanieken voor twee choke kleppen maar mist er een.
Bedankt voor de link in ieder geval! Op de een of andere manier krijg ik de vraagbaak niet aan de praat?...
Voor de goede orde: de 32dir93 heeft twee choke kleppen en zit op het moment in de auto, de 32dir109 heeft de mechanieken voor twee choke kleppen maar mist er een.
Bedankt voor de link in ieder geval! Op de een of andere manier krijg ik de vraagbaak niet aan de praat?...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2012 16:05 #909342
door V300 register
Voor de vraagbaak en alle andere documentatie op de site moet je lid zijn van de club:
www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...rden&menu=overdeclub
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2012 16:15 #909343
door V300 register
Tof, lidmaatschapaanvraag was reeds de deur uit, moet dus goedkomen!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2012 17:10 #909347
door V300 register
Choke voor de tweede trap zou niet nodig moeten zijn, want dan ben je gewoon niet goed bezig. Check
dit topic
voor 32DIR109 revisie. Ook hier maar 1 chokeklep.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2012 17:13 #909348
door V300 register
Over die vraagbaak, ik vraag me af welke je nu bedoelt, omdat je het ledenmenu nu nog niet kunt zien...als het goed is.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-09-2012 12:26 #915386
door V300 register
Korte update: carb gedemonteerd (32DIR93), ben bezig met een revisiekitje. O.a. vlotterdekselpakking was volledig vergaan. Chokemembraan was ook vergaan.
Ben nu eindelijk het ledenmenu aan het doorspitten, net een mailtje gehad met inloggevens, supertof!
Het constant CO-schroef principe snap ik nog niet helemaal, iemand een beknopte uitleg?
En binnenkort maar eens wat foto-tjes uploaden!
Ben nu eindelijk het ledenmenu aan het doorspitten, net een mailtje gehad met inloggevens, supertof!
Het constant CO-schroef principe snap ik nog niet helemaal, iemand een beknopte uitleg?
En binnenkort maar eens wat foto-tjes uploaden!
Moderators: Mark Smeets