Aandrijfas?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2012 13:44 #632065 door V300 register
Aandrijfas? is gemaakt door V300 register
Hoi!

Ik zal me even voorstellen! Ik ben Wouter en sinds april ben ik eigenaar van deze Junior (1983, CVT, 1.4) . Na wat bekende problemen (emvk vooral) doet nu het volgende probleem zich aan.
Bij de auto hoor ik een raar rammelend geluid als ik van een hogere snelheid naar een lagere ga. In het begin bleef het bij rammelen maar nu schudt de auto behoorlijk als je van 80 naar stationair gaat. Volgens mij is dit de aandrijfas, is daar iets aan te doen? Zou iemand mij daar tegen een goeie fles whiskey mee willen helpen? Of is er in de zeer nabije toekomst een sleuteldag? Verder zou ik ook de olie van de CVT willen vervangen. Ook daar zou ik als sleutelbeginneling wel hulp bij kunnen gebruiken :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2012 17:12 #909267 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aandrijfas?
Bakolie vervangen is niet zo moeilijk. Grote cardanspuit, en dan spuit je hem gewoon vol met olie. Gl5 80w90 erin klaar is kees. De onderste dop is om het eruit te laten lopen en de bovenste om het te vullen. Voor 0.55 liter achter 1.35. Raar rammeld geluid? Heb je wel eens na je riemen gekeken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2012 17:18 #909268 door V300 register
Suggestie: wieldoppen eraf ;D Zo te zien zitten er nog mooie standaard velgjes onder!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2012 17:19 #909270 door V300 register
mmm dat moet wel lukken denk ik. de riemen, van de cvt bedoej je dan denk ik?, die zijn net vervangen maar misschien hebben ze speling dat weet ik niet, ik heb ze zelf nooit gezien...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2012 17:20 #909271 door V300 register
ja inderdaad die velgen zijn super lelijk, die moeten er af :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2012 17:25 #909273 door V300 register
*slaakt een zucht van verlichting* +

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2012 11:14 #909379 door V300 register
In Tilburg, zie ik steeds meer 340,ers rijden. Vreemd maar het is toch echt zo. Door mannen van rond de 25. En dan meestal, uitgebouwd, met dikke brede banden met daarop van die lichtmetalen velgen enzo. Onder het motto van met zo,n bejaardenbak moet je iets doen wat niet past.

Wellicht dat ik een keer op de motorkap twee van die brede zwarte strepen ga trekken...

Het probleem wat jij beschrijft klinkt als riemen, zeker als je er pas iets mee gedaan hebt. Even kijken kan geen kwaad. Verkeerde montage (maar dan echt superverkeerd) kan ook leiden tot riemen die je weg kunt gooien binnen no time. Heb je assteuntjes of bruggen? Bij Cranenbroek heb je goedkope bruggen. Rijd je auto erop, en even de kap eronder uit draaien, moet je toch als je bakolie wilt vervangen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2012 18:32 #909399 door V300 register
lijkt verdacht veel op die van mij zeg!!!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC