Koelvloeistof lekkage solex carborateur?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-05-2012 22:51 #632000
door V300 register
Koelvloeistof lekkage solex carborateur? is gemaakt door V300 register
Beste mensen,
Ik sta nu bij een tankstation voor knooppunt hoevelaken op de a1 richting amersfoort.
Er lekt koelvloeistof bij mijn solex carborateur. De twee dunne slangen lijken intact.
De stoom en spetter sporen zitten vooral aan de kant van de motor. Het lijkt ook alsof er iets ronds mist aan motorzeide rechts naast de stationair regeling.
Voor zover ik kan zien fluitketelt de kv ergens aan de kant van de motor en spuit daarbij tegen de ontluchtingsslang van het kleppendeksel. Ook stoomt het tussen motor en carb op het in/uitlaat stuk.
Kan de solex en zijn voet op de een of andere manier kv lekken?
Ik kijk hier later nog wel ff, wacht nu op mijn vader om de anwb te bellen
.
Ik sta nu bij een tankstation voor knooppunt hoevelaken op de a1 richting amersfoort.
Er lekt koelvloeistof bij mijn solex carborateur. De twee dunne slangen lijken intact.
De stoom en spetter sporen zitten vooral aan de kant van de motor. Het lijkt ook alsof er iets ronds mist aan motorzeide rechts naast de stationair regeling.
Voor zover ik kan zien fluitketelt de kv ergens aan de kant van de motor en spuit daarbij tegen de ontluchtingsslang van het kleppendeksel. Ook stoomt het tussen motor en carb op het in/uitlaat stuk.
Kan de solex en zijn voet op de een of andere manier kv lekken?
Ik kijk hier later nog wel ff, wacht nu op mijn vader om de anwb te bellen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2012 23:01 #907740
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Koelvloeistof lekkage solex carborateur?
koelwaterelement zit aan de buitenkant van de carburateur maar de slangetjes lopen dacht ik wel achterlangs.
je zult het luchtfilterhuis iig moeten verwijderen om echt wat te kunnen zien
je zult het luchtfilterhuis iig moeten verwijderen om echt wat te kunnen zien
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-05-2012 23:06 #907742
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koelvloeistof lekkage solex carborateur?
Dat heb ik eraf. De koelslangen zitten rechts achter aan de voet. De vloeistof lijkt er aan de linkerkant uit te spuiten. Op snelweg tempo kennelijk met bheoorlijk geweld, want links van de carborateur spuit het er snel uit. Ik ben binnen een paar kilometer een liter kwijt. Ik heb hem al gestart zonder filterhuis en hij begint op een gegeven moment te stomen, maar bij de twee dunne slangen voel ik weinig. Wel zit het gasmechanisme, kleppendeksen etc. helemaal onder de kv sporen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-05-2012 23:13 #907743
door V300 register
Waarschijnlijk is het toch een van de slangen, of anders een slangklem die los is gekomen. Beunhaas oplossing: duct-tape! :+
Het stomen is het water in de kv dat verdampt doordat het op een warme motor komt.
Het stomen is het water in de kv dat verdampt doordat het op een warme motor komt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-05-2012 23:58 #907746
door V300 register
Duct tape en tie wraps!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-05-2012 01:13 #907750
door V300 register
Gevonden yeehaa!
Het was het afsluit slangetje van de afgedopte koelleiding die standaard op mijn B14.1 zit en overbodig is in de B14.3 ombouw.
Misschien zaterdag ff heel nieuw slangetje fixen, maar er is nu een stukje vanaf en hij zit er weer op en lekt niet meer.
Dank voor het meedenken!
Het was het afsluit slangetje van de afgedopte koelleiding die standaard op mijn B14.1 zit en overbodig is in de B14.3 ombouw.
Misschien zaterdag ff heel nieuw slangetje fixen, maar er is nu een stukje vanaf en hij zit er weer op en lekt niet meer.
Dank voor het meedenken!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-05-2012 10:52 #907760
door V300 register
Kun je niet beter iets anders dan een slang gebruiken om af te doppen dan?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-05-2012 14:28 #907771
door V300 register
Aha wel fijn dat je het gevonden hebt, je kan er altijd nog een boutje in draaien als tussenoplossing.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2012 22:04 #907809
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Koelvloeistof lekkage solex carborateur?
is geen standaard draad he
ik ga ff wat in m'n telefoon zetten denk dat ik wel een blind nippeltje in m'n kist heb liggen die er zo ingedraaid kan worden
ik ga ff wat in m'n telefoon zetten denk dat ik wel een blind nippeltje in m'n kist heb liggen die er zo ingedraaid kan worden
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-05-2012 22:42 #907814
door V300 register
Ik bedoelde in het toevoerslangetje

Moderators: Mark Smeets