Een paar vraagjes
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2012 13:06 #631974
door V300 register
Een paar vraagjes is gemaakt door V300 register
Hallo,
ik had een paar vraagjes.
Als ik mijn 340(87 schakel) start Zonder choke en ik rijd een stukje in zijn 1 of 2 dan hapt hij na 30 a 40 meter naar lucht?
Moet ik hem altijd met de choke starten?
Ik wil er een nieuw luchtfilter indoen is ecp-auto-onderdelen betrouwbaar?
Ik wil er eigenlijk graag een sigaretenaansteker in doen om mijn mobiel op te laden is dat te doen of is het de moeite niet?
bijvoorbaat dank:worship:
ik had een paar vraagjes.
Als ik mijn 340(87 schakel) start Zonder choke en ik rijd een stukje in zijn 1 of 2 dan hapt hij na 30 a 40 meter naar lucht?
Moet ik hem altijd met de choke starten?
Ik wil er een nieuw luchtfilter indoen is ecp-auto-onderdelen betrouwbaar?
Ik wil er eigenlijk graag een sigaretenaansteker in doen om mijn mobiel op te laden is dat te doen of is het de moeite niet?
bijvoorbaat dank:worship:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2012 13:16 #907236
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een paar vraagjes
Koud altijd choke nodig, maar helemaal uittrekken is meestal niet nodig, dan kun je inderdaad krijgen dat hij naar lucht hapt. Beetje mee spelen, dat hoort erbij en is juist de charme. Je zou wel kunnen checken of de klep nog goed is afgesteld. Check ook:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?p=194269
(en probeer zelf de zoekfunctie eens, je vindt van alles)
Sigarettenaansteker is wel fijn ja. Ik weet niet of het is voorbedraad. Luchtfilters zijn luchtfilters, volgens mij maakt het niet uit waar je ze vandaan haalt. MANN filters zijn wel regulier. Bij alle automateriaalzaken kun je ze nog bestellen op kenteken en dat gaat altijd goed, want alleen de 'oudjes' hebben een ander filter.
Sigarettenaansteker is wel fijn ja. Ik weet niet of het is voorbedraad. Luchtfilters zijn luchtfilters, volgens mij maakt het niet uit waar je ze vandaan haalt. MANN filters zijn wel regulier. Bij alle automateriaalzaken kun je ze nog bestellen op kenteken en dat gaat altijd goed, want alleen de 'oudjes' hebben een ander filter.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2012 14:34 #907251
door V300 register
Maar het mooie is dat de choke enigszins 'foolproof' is gemaakt dat je hem gewoon altijd helemaal kunt uittrekken voor het starten. Zo staat het ook in het instructieboekje. Vervolgens aan de hand van het gehoor (indien geen toerenteller) langzaam weer afbouwen totdat de motor voldoende warm is (en daar heb je wel een metertje voor).
Voor een sigarettenaansteker (heb je zo'n armeluisuitvoering dat die er niet op zit?) zou ik een exemplaar uit een sloop-340 halen. Je kunt ook even een advertentie in de 'onderdelen gevraagd'-sectie van de website zetten, ongetwijfeld dat iemand er een heeft rondslingeren.
Beantwoord door V300 register in topic Een paar vraagjes
punkazz;199414 schreef : Koud altijd choke nodig, maar helemaal uittrekken is meestal niet nodig
Maar het mooie is dat de choke enigszins 'foolproof' is gemaakt dat je hem gewoon altijd helemaal kunt uittrekken voor het starten. Zo staat het ook in het instructieboekje. Vervolgens aan de hand van het gehoor (indien geen toerenteller) langzaam weer afbouwen totdat de motor voldoende warm is (en daar heb je wel een metertje voor).
Voor een sigarettenaansteker (heb je zo'n armeluisuitvoering dat die er niet op zit?) zou ik een exemplaar uit een sloop-340 halen. Je kunt ook even een advertentie in de 'onderdelen gevraagd'-sectie van de website zetten, ongetwijfeld dat iemand er een heeft rondslingeren.
Moderators: Mark Smeets