stationair sproeiers

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2012 18:17 #631967 door V300 register
stationair sproeiers is gemaakt door V300 register
Laatst begonnen de auto te schokken wanneer ik gee gas gaf en sloeg vervolgens af toe ik moest stilstaan in de file. Weggesleept, ANWB erbij: het stekkertje op de stationair sproeier afgebroken.
Gelukkig kon dit provisorisch gemaakt worden dus kon ik weer verder.

Ik heb een nieuwe sproeier besteld bij DAFhobby en ondanks dat deze er wat anders uit ziet past het wel dus heb ik het maar geprobeerd. Helaas loop 'ie nog niet zo lekker.
Op de sproeikop staat '50' op de oude en '60' op de nieuwe.
Bijgevoegd een afbeelding van de oude en een afbeelding van de nieuwe sproeier. Zou dit moeten werken of is het echt een andere?

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2012 19:48 #907091 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic stationair sproeiers
kan je het dopje voorop niet omwisselen? deze kan je met een draaibeweging gewoon los trekken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2012 20:29 #907098 door V300 register
Die is volgens mij niet helemaal goed meer (zie foto). Dit gebeurde denk ik toen ik deze oude weer tijdelijk terug wilde stoppen.

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2012 12:08 #907138 door V300 register
Volgens mij mis je hier een afsluitring, die hoort onderaan het schroefdraad te zitten. Op de foto zie ik onderaan de sproeikop een rubber ringetje zitten, dat hoort daar niet te zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2012 12:45 #907141 door V300 register
Dus volgens jou klopt m'n oude sproeier niet en de nieuwe wel? Toch wil de motor met de nieuwe niet lekker lopen en de oude deed het prima tot het stekkertje afbrak, dus het lijkt me sterk dat het probleem in de rubbertjes van oude sproeier zit.

Is het niet gewoon een ander model sproeier, waarbij het rubbertje op een andere plek zit, dus bij de sproeikop in plaats van bij het schroefdraad?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 17:36 #907150 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic stationair sproeiers
nee, want een O-ring dicht daar niet af omdat er in de carburateur geen voorbereiding voor zit.

situatie bij je nieuwe sproeier is zoals het hoort, de O-ring zit aan de rand van de buitenlucht en heeft daar een kommetje om te voorkomen dat de O-ring helemaal geplet wordt en niet meer afdicht.

dat "50" en "60" is een maataanduiding, je moet de originele ?ltijd meevervangen als deze anders is; anders krijg je inderdaad dat hij niet lekker loopt want in dit geval staat hij veels te rijk. het lijkt overigens wel alsof de oude sproeier verkracht is, denk dat als hij na het overzetten nog niet goed loopt je op zoek moet naar een nieuwe sproeier met die maat 50.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2012 21:11 #907468 door V300 register
Right, ik heb de oude sproeikop op de nieuwe sproeier gezet en gemonteerd. Draait nu lekker! Bedankt voor het meedenken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC