Monteur / garage volvo 340 uit '89! Gas en benzine

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2012 22:51 #631925 door V300 register
Ik heb sinds een jaar een mooie volvo 340 uit '89! Rijdt op gas en benzine. Tot 2 maanden geleden lekker mee gereden, maar hij begint nu kuren te krijgen. 2 maanden geleden contactpuntjes, bougies en rotor vervangen, 3 weken geleden de startmotor, en nu vandaag langs de kant van de weg stil komen te staan vanwege brandstoftoevoer? / riemen voor de wielaandrijving?. dit zijn 2 opties, misschien denk ik / denken we in de verkeerde richting, maar sleepdienst had geen idee, motorisch ziet ie er nog goed uit.

In 2 maanden tijd al ? 400 kwijt voor mijn witte held, en dat kan niet de bedoeling zijn. De auto staat nu bij bergingsbedrijf, aankomende dinsdag moet ik laten weten waar ik de auto wil laten repareren. Ik ben momenteel dus op zoek naar een goede garagist, met liefde voor en verstand van volvo 340's!

De auto kan naar een officiele garage in/vlakbij Utrecht gesleept worden!

Heeft iemand goede connecties? Ik hoor het graag zsm!

Dank.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2012 22:59 #905860 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Monteur / garage volvo 340 uit '89! Gas en benzine
als de contactpunten vervangen zijn is het geen 1.7 of diesel. is het een automaat of handbak?
liep de motor nog toen je pech kreeg?
harde klap gehoord vlak voor je pech kreeg?
leek het in geval van automaat of de auto veel toeren maakte bij het wegrijden?

kan allicht helpen (woon ten zw van utrecht) maar ben zelf geen garage, die ga je overigens ook niet vinden in de regio.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2012 00:44 #905867 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Monteur / garage volvo 340 uit '89! Gas en benzine
Contactpuntjes in '89? Of wordt gewoon de verdeelkap bedoeld? Hoop het wel, want alleen de rotor vervangen is ook een beetje half werk. Ik denk een automaat, gezien de opmerking over de riemen? Als het de vario-riemen waren geweest dan had je dat wel gemerkt, behoorlijke klap en je houdt er vaak nog 1 over om mee door te rijden. Verder is zoals Anjo vraagt een preciezere beschrijving nodig van hoe je tot stilstand bent gekomen.

Als ik met een 340 om (duidelijk aanwijsbare) technische redenen naar een garage in de buurt van Utrecht zou moeten, dan zou ik naar First Class Carservice in Bunnik gaan, of het proberen in Serva in Soest (geen ervaring mee, maar n.a.w. wel bekend met 300's). En als laatste naar Volvo Verkerk in Utrecht, daar staan er nog wel eens wat, maar de laatste keer dat daar een 340 uit '83 stond zeiden ze dat ze 'dat oude vrouwtje' niet verder konden helpen, omdat ze een onderdeel niet konden vinden.

Ik zou eerst proberen erachter te komen wat er aan de hand is. Daar kun je tot op zekere hoogte via het forum achter komen en dan kun je inschatten of bijvoorbeeld Anjo je verder kan helpen (mits het geen project dreigt te worden ;)), wat boven alles mijn voorkeur zou hebben.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-04-2012 01:00 #905870 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Monteur / garage volvo 340 uit '89! Gas en benzine

punkazz;197994 schreef : Ik zou eerst proberen erachter te komen wat er aan de hand is. Daar kun je tot op zekere hoogte via het forum achter komen en dan kun je inschatten of bijvoorbeeld Anjo je verder kan helpen (mits het geen project dreigt te worden ;)), wat boven alles mijn voorkeur zou hebben.

+1

Niemand in Utrecht heeft meer kennis van de 340 als Anjo! En hij werkt er met heel veel liefde aan. Dus kijk of je iets met hem kunt regelen en de auto thuis op de oprit / straat mag laten afleveren.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2012 11:52 #905880 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Monteur / garage volvo 340 uit '89! Gas en benzine
Clublid worden zou een pr? zijn. Als Anjo het goed vind kun je hem naar Steunpunt midden-Nederland laten brengen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC