Borgveertje kleptuimelaar-as
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-03-2012 22:42 #631903
door V300 register
Borgveertje kleptuimelaar-as is gemaakt door V300 register
Ik was met ons binnenkort nieuwste clublid Roelzter,de kleppen aan het stellen van onze 340's en dus ook de nieuwe van Roel(Zie Foto), waarbij roel opmerkte dat er een borgveertje mist aan de distributiezijde van de kleptuimelaar-as van mijn wagen.
Ik heb er twee foto's van gemaakt. Op de eerste is te zien hoe het aan de vliegwielzijde zit, de tweede de distributiezijde. Het is duidelijk dat er een veertje mist, waardoor de tuimelaar en de stoterstang de mogelijkheid hebben om ongeveer een halve centimeter te bewegen. Het gekke is dat mijn auto nog prima loopt en ik geen idee heb, wanneer ik dit onderdeel ben verloren en op wat voor manier. Het enige wat ik kan bedenken is dat het borgveertje er nooit op heeft gezeten, of tijdens een eerdere reparatie niet is terug gezet.
Ik vind dit natuurlijk een beetje verontrustend allemaal, nu heb ik een paar vraagjes waar ik mee zit.
-Als het veertje toch in de motor is gevallen, waar zou hij dan terecht kunnen komen? niet verder dan de koppakking toch?
-Heeft er iemand zo'n borgveertje voor mij? of kan ik die ergens kopen?
-Indien ik het onderdeel nooit heb gehad, rijd ik er al 20.000km mee rond, waar zou dit evt schadelijk voor kunnen zijn?
Groeten laurens
Ik heb er twee foto's van gemaakt. Op de eerste is te zien hoe het aan de vliegwielzijde zit, de tweede de distributiezijde. Het is duidelijk dat er een veertje mist, waardoor de tuimelaar en de stoterstang de mogelijkheid hebben om ongeveer een halve centimeter te bewegen. Het gekke is dat mijn auto nog prima loopt en ik geen idee heb, wanneer ik dit onderdeel ben verloren en op wat voor manier. Het enige wat ik kan bedenken is dat het borgveertje er nooit op heeft gezeten, of tijdens een eerdere reparatie niet is terug gezet.
Ik vind dit natuurlijk een beetje verontrustend allemaal, nu heb ik een paar vraagjes waar ik mee zit.
-Als het veertje toch in de motor is gevallen, waar zou hij dan terecht kunnen komen? niet verder dan de koppakking toch?
-Heeft er iemand zo'n borgveertje voor mij? of kan ik die ergens kopen?
-Indien ik het onderdeel nooit heb gehad, rijd ik er al 20.000km mee rond, waar zou dit evt schadelijk voor kunnen zijn?
Groeten laurens
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-03-2012 08:15 #902565
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Borgveertje kleptuimelaar-as
Als je al 20.000km zonder hebt gereden lijkt het me dat het niet zo'n cruciaal onderdeel is. Over de schade kan je op afstand natuurlijk weinig zeggen. maar als is in je verbrandingskamer was gekomen had je dit echt wel gemerkt. Deze conclusies willen natuurlijk niet zeggen dat je het lekker zo kan laten. Het veertje heeft zoals jij zelf aangeeft blijbaar wel een doel.
Succes met je zoektocht.
Succes met je zoektocht.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-03-2012 16:46 #902592
door V300 register
Ja daar heb je inderdaad gelijk in, hij loopt in ieder geval.
Ik heb in de tussentijd met dafhobby gebeld, die zijn bereid om het veertje met borgclipje en een nieuwe tuimelaar te leveren, mits hij daar een geschikte kop voor heeft liggen natuurlijk. Ik weet morgen meer, in de tussentijd ga ik duimen :yeah:
Ik heb in de tussentijd met dafhobby gebeld, die zijn bereid om het veertje met borgclipje en een nieuwe tuimelaar te leveren, mits hij daar een geschikte kop voor heeft liggen natuurlijk. Ik weet morgen meer, in de tussentijd ga ik duimen :yeah:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-03-2012 18:03 #902600
door V300 register
kijk eens aan, alles komt goed.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-03-2012 20:37 #902689
door V300 register
anders heb ik hier nog wel een gescheurde B14.4 cilinderkop liggen waar nog alles op zit qua kleppen en tuimelaars enzo.
komt van de rode 340 voormalig van Ronald R uit Zundert.
komt van de rode 340 voormalig van Ronald R uit Zundert.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-03-2012 09:44 #902731
door V300 register
Alvast bedankt voor het aanbod wouter! Zoals het er nu naar uit ziet is het ze gelukt om de onderdelen te vinden, volgens mij heeft hij ze nu van een 66 af getrokken, dus hopen dat het past! Mocht het uiteindelijk niet passen dan doe ik graag een beroep op je.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-03-2012 10:36 #902813
door V300 register
Ik heb gisteravond gekeken of het paste en dat deed het natuurlijk niet(dat zou immers te makkelijk zijn) De tuimelaar was te klein en het veertje had te veel wikkels. Deze heb ik er na wat knippen(niet ideaal natuurlijk) erop gekregen.
Helaas is dit geen goede permanente oplossing. Wouter zou er een mogelijkheid zijn dat ik de onderdelen alsnog van jou kan kopen?
Helaas is dit geen goede permanente oplossing. Wouter zou er een mogelijkheid zijn dat ik de onderdelen alsnog van jou kan kopen?
Moderators: Mark Smeets