Motor valt vaak uit loopt moeilijk stationair
- V300 register
- Verbannen
-
Aan onderhoud gedaan:
- Nieuwe koppeling (twee jaar geleden)
- Nieuwe aandrijfriemen (paar maand geleden)
- Vorig jaar carb afgesteld en solenoid gemaakt. (dit zorgde toen voor een soortgelijk probleem)
Na het starten heeft de motor een wisselend toerental en slaat soms uit bij (bijna) stilstand of hard remmen. Hij doet het niet altijd maar laatste tijd veel vaker. Ik herken het probleem al tijdens het rijden, op een gegeven moment als je het gas los laat en weer in trapt, schokt hij heel erg. Dan weet je dat het weer mis is en bij stilstand dan ook weer zal uitvallen. En om steeds de Choke weer te gebruiken ben ik ook een beetje klaar mee.
Ik herken dit probleem erg in het probleem wat Bartje zojuist heeft geplaats. Ook door het net afrijden van de snelweg komt het vaak voor dat hij weer afslaat. Na starten loopt ie weer goed.
Aan onderhoud kan ik zelf maar een klein beetje en besteed de moeilijke dingen uit. Mocht er een clublid in de omgeving zijn die dit probleem herkend dan hoor ik het graag :halo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Maar ook:Na het starten heeft de motor een wisselend toerental en slaat soms uit bij (bijna) stilstand of hard remmen.
In welke situatie start je met als resultaat een wisselend toerental / afslaande motor? Volledig koude motor?Ook door het net afrijden van de snelweg komt het vaak voor dat hij weer afslaat. Na starten loopt ie weer goed.
Ik neem aan dat je het standaard rijtje afgelopen bent dat wel vaker hier op 't forum wordt gegeven.. ontstekingsonderdelen, carburateur afstelling en valse lucht etc. (met andere woorden hij loopt meestal goed?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Verder heb ik alles bij langs gelopen. Alles lijkt goed en motor liep altijd prima. Maar goed zoals ik al aangaf ik ben geen monteur. En ben vaak aangewezen op een specialist hier in de buurt. Of anders evt een clublid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
check of de carburateur (4 moeren) nog vast zit op het inlaatspruitstuk en daarnaast of het vlotterdeksel van de carburateur (5 boutjes) vast zit.
trap dan eens bij stationair draaien op de rem en kijk wat de motor doet; neiging tot uitvallen, even meer toeren maken of hetzelfde blijven lopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb geen gereedschap hier in Groningen liggen helaas, studentenhuisje h?, dus ik kan wel even kijken maar verder weinig betekenen

Er kan ook valse lucht tussen het inlaatspruitstuk en de kop naar binnen trekken waardoor hij slechter loopt. Dus je kan kijken of ??n of meer van deze 8 moeren niet los getrild zijn (niet t? strak aandraaien, ong 20-25Nm).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Zal ook even naar het inlaatspruitstuk kijken. Dat los trillen, is dat ook al zo'n daf kwaaltje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.