Doorlopende spiebanen.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
vincentengel1990;194445 schreef : Nu mijn krukaskering eruit ligt moet mijn auto weer helemaal kaal gemaakt worden. De auto is namelijk achteraf voorzien van een 5-bak. Doordat de doorlopende spiebanen op de ingaande as zaten bij de 4-bak ben ik die nu kwijt. Klopt het dat de lange spiebanen bij de 5-bakken op het koppelingshuis zitten? Nu zit mijn as mamelijk helemaal klem, kan ook niet goed zijn lijkt me?
Welke type auto heb je precies?
Aan je bovenstaand verhaal maak ik op dat je een 340 hebt.
Je wilt de cardanas verwijderen maar die klemt?
Dat kan voorkomen inderdaad. Het is het gemakkelijkst dat de aandrijflijn zo uitgelijnd is dat je de as vrij op en neer kan schuiven over de splines. Als dat niet zo is zou ik even de moeren van de achterste motorsteunen losdraaien. Vervolgens zet je een krik onder het koppelingshuis en krik je voorzichtig de achterkant van de motor op totdat je de aandrijfas kunt verschuiven.
Vervolgens schuif je de cardanas helemaal richting het koppelingshuis zodat deze van de splines van de versnellingsbak af is.
Laat nu de krik zakken en zet nu de krik zover mogelijk onder de voorkant van het blok en doe de krik omhoog. Zo kantelt de motor naar achteren waardoor je de cardanas zo van de koppelingsas af kan schuiven. Indien je bang bent om de voorste motorrubbers te beschadigen, dan moet je de moeren van de voorste motorrubbers even los draaien.
Succes!
- V300 register
- Verbannen
-
betekend dus wel dat je uitlijning van je motor en je bak niet helemaal goed is. Als je niet oplet draai je elke 10.000 km een aandrijfas kapot.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

Er worden soms op het forum gewoon open doelen niet ingetrapt, waardoor er later boos op het forum wordt gereageerd van : "waarom heeft niemand mij dat gezegd" beter een keer teveel dan te weinig vermeld toch?!

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
de groene is voor 1.7 geloof ik, de diesel had een andere kleur (en ander gewicht van de buitenste ring)