Onderdeel niet in revisieset carburateur

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 20:36 #631770 door Erick Janssen (GAST)
Onderdeel niet in revisieset carburateur is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Deze onderdeel is een beetje lek bij mijn carb. :( Als ik het tegen het licht houd kan ik er hier en daar doorheen kijken.:yesyes: Het is niet bij het revisie set. :grr: Hoe moet of kan dit gerepareerd worden? :confused:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2012 21:01 #898880 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onderdeel niet in revisieset carburateur
Die foto heb je zelf gemaakt? - als in - je hebt het onderdeel dus wel, alleen het stangetje heeft een verspringing? Ik heb eerder op dit forum gezien dat iemand het stangetje recht heeft gemaakt en een nieuw gaatje geboord heeft. Zou moeten werken right?

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2012 20:12 #898918 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Onderdeel niet in revisieset carburateur

mastertje;193240 schreef : Die foto heb je zelf gemaakt? - als in - je hebt het onderdeel dus wel, alleen het stangetje heeft een verspringing? Ik heb eerder op dit forum gezien dat iemand het stangetje recht heeft gemaakt en een nieuw gaatje geboord heeft. Zou moeten werken right?

klopt maar dat zat in een revisie set van een paar jaar terug en die zit in een andere carb, dus ik moet nog zo'n ding hebben want ze zitten niet meer in de revisie set.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2012 20:27 #898920 door V300 register
Ja die zit in de W250 kit

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2012 22:25 #898946 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Onderdeel niet in revisieset carburateur

2 Fast 4 U;193279 schreef : klopt maar dat zat in een revisie set van een paar jaar terug en die zit in een andere carb, dus ik moet nog zo'n ding hebben want ze zitten niet meer in de revisie set.

Stuur me even een PB. Ik heb nog zon een liggen zoals op de foto(revisieset uit 2007). Die moet je recht slaan en een gaatje in boren.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2012 17:51 #898976 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Onderdeel niet in revisieset carburateur
Laurens, je hebt een PB

leuk is dat, twee verschillende sets de W250.2 en de W298 allebeide voor de zelfde carb maar net met een paar onderdelen verschil, zie foto's:

W250.2 set:

W298 set:

waarom niet daar een set van maken?

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2012 21:31 #898991 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Onderdeel niet in revisieset carburateur
misschien omdat het voor 2 verschillende carbs is?
kan zijn dat die andere weber voor een ander merk gebruikt wordt en bepaalde onderdelen niet stuk gaan/ niet erin zitten.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2012 00:10 #898995 door Erick Janssen (GAST)
het is voor de 32 DIR carb en de onderdelen heb je nodig voor een volledige revisie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2012 15:54 #899011 door V300 register
punt is alleen dat er minimaal 25 verschillende uitvoeringen bestaan van de "32 DIR" carburateur :+

Bovenstaande sets zijn precies juist voor 2 van die 25 uitvoeringen. Alleen al voor de carburateurs op een volvo 340 met B14.4 motor zouden ze 2verschillende sets voor 4 carburateurtypes kunnen aanbieden.

Ook moet je niet uit het oog verliezen dat er nog veel meer Weber ..D.. carburateurs zijn, die op bepaalde onderdelen identiek zijn aan de 32DIR. Bijvoorbeeld dat membraan voor de acceleratiepomp zie je op vele sets terugkomen. Vergelijk ook eens de complete nieuwe carburateur van de Ford Sierra 2.0 die ze aanbieden eens met onze webers. Zeer vergelijkbaar!

Het is dus niet te doen om voor alle voorkomende types een eigen specifieke set aan te bieden, waar je niks aan tekort komt en niks van overhoudt.

Renault biedt/bood voor de Solex CISAC wel sets aan waar je aan uit kwam, alles wat je nodig hebt zit er in. Alleen komt dat omdat er zo'n berg spulletjes in zit waar je maar maximaal de helft van gebruikt. Dat maakt zo'n setje erg duur, en dan is het denk ik ook weer niet goed?

We zouden nog wel eens kunnen proberen of ze bereid zijn onze wensen door te spelen aan de fabrikant van deze kits. Het zou doenbaar moeten zijn om 1 kit te maken voor de 32DIR104, 105, 109 en 110. En dan heb je het grootste deel afgedekt, want de oudere types carburateurs (zonder deellastverrijking en met het geknikte choke stangetje) zijn goed geholpen met de W250.2 set.

Dat zijn o.a. de 32DIR87 en lager. De versies met CO constantschroef (32DIR93, 95) hebben volgens mij nog dezelfde constructie.

1 ding wat ik nergens terugzie is het membraan van het decelleratiemechanisme wat op de S motoren zit. Zou kunnen dat dit onderdeel in zn geheel niet gemaakt wordt.

Voor de 'nog samen te stellen kit' zou ook een iets ander model vlotterkamerpakking gemaakt moeten worden, namelijk met een groot gat bij de vlotterkamer ipv de 2 ronde gaatjes. Dit heeft schijnbaar te maken met het opschuimen van de benzine, is volgens mij een servicebulletin oid over verschenen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2012 17:33 #899857 door V300 register
Grappig, bij mij was het stangetje van het choke pull-off membraam van de revisie set gewoon recht.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC