K&N carterontluchting

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2011 19:23 #631666 door V300 register
K&N carterontluchting is gemaakt door V300 register
Ik zat net op Volvo performance-parts om een K&N RC-9000 luchtfilter te bestellen.

Maar er stond bij: SOMS is het nodig een carterontluchting er bij te monteren. Hoe weet ik of dit nodig is?

Alvast bedankt,
Ruben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2011 19:50 #894361 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic K&N carterontluchting
eigenlijk altijd.

je kunt een klein filtertje direct op het kleppendeksel schroeven maar dan kun je tijdens het rijden wel eens wat dampen gaan ruiken, ook geeft het als het filtertje wat ouder wordt wat olienevel in je motorruimte zodat alles rond dat filter vrij vettig wordt.

mooier is een aansluiting maken naar de binnenkant van je K&N filter, filter valt helemaal over de carburateur heen dus er is ruimte om een aansluiting te maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2011 11:04 #894420 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic K&N carterontluchting
Daarentegen ben ik erop tegen om de carterventilatie op je inlaat uit te laten komen. Heb al meerdere auto's meegemaakt waarbij de carburateur, kleppen en compleet inlaattraject vol troep zijn gaan zitten dankzij die carterventilatie.
Wanneer ik dat zie, dan gooi in die carterventilatie dus mooi naar buiten toe. Hierdoor blijft je inlaat schoon en heb je minder last van pingelen, storingen aan carburateur enz enz.
Meestal laat ik de carterventilatie zo met een lange slang in de chassisbalk uitkomen.
Nadelen:
- slechter voor het milieu
Voordelen:
- door de lange slang weinig kans dat de carterventilatie stof opzuigt en dat het de motor in gaat (carterventilatie blaast meer dan dat hij zuigt)
- wanneer je geen filter gebruikt, dan kan dat ook niet verstopt raken (en dat gebeurt dus ook vaak!)
- je chassisbalk wordt vettig; minder kans op doorroesten dus :yesyes:
- toch geen olieplekken op de grond omdat alle vettigheid in een chassisbalk komt te zitten ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2011 12:08 #894431 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic K&N carterontluchting

Ovlov 3.6L;191105 schreef : - je chassisbalk wordt vettig; minder kans op doorroesten dus :yesyes:


:D je hebt me overtuigd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2011 12:57 #894435 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic K&N carterontluchting
Ok bedankt jongens :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2011 23:24 #894501 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic K&N carterontluchting
chassisbalk wordt vettig maar in carterdamp zitten ook veel zure verbrandingsresten.. geen goede antiroest coating hoor!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2011 23:27 #894502 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic K&N carterontluchting
Niet te serieus Wouter :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD