B14.3E Op LPG loopt niet lekker
- V300 register
- Verbannen
-
De eerste paarduizend kilometer liep de auto stationair op zowel benzine als op LPG. nu na 11000 km loopt hij sinds kort niet meer stationair op benzine.
Als ik m choke bij de start op benzine doet ie vrap vrap vrap en valt hij uit. hij valt ook uit als de motor warm is, dus zonder choke. Hij rijd verder wel redelijk op benzine, op een dood punt na bij het gas geven. dus kortom als je het gas erop houd is er geen probleem.
Dit doet ie al een paar maanden.
Sinds het wat kouder is, kijg ik bij volle choke ook het vrap vrap met lpg, hij valt niet perse uit dan maar lijkt op 2 cilinders te lopen dit gebeurt ook zonder de choke en verdwijnt als je gaat rijden, wel loopt hij op LPG goed stationair zonder choke als hij wat warmer is.
ik rij elke tank lpg een par kilometer op benzine om prutvorming te voorkomen.
Heeft iemand hier ervaring mee, of een idee hoe ik dit kan verhelpen?
groeten Laurens
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Wellicht dat ook bij jou de carburateur- of inlaatspruitstukpakking lekt.
- V300 register
- Verbannen
-
Verder is een vacu?mlek altijd wel een potentieel recept voor dit soort problemen. Door de verstoorde afstelling krijg je misschien ook dat dode punt bij het gas geven?!
Zomaar wat theorie?n van mijn kant. Ik weet niet of 't klopt, maar ik vind het altijd leuk om mee te denken.
- V300 register
- Verbannen
-
buster;188161 schreef : Ik heb ervaring met een stationair motor op 2 cilinders
Zie dit topic.
Wellicht dat ook bij jou de carburateur- of inlaatspruitstukpakking lekt.
Hahah ja ik heb een deel van je topic gelezen! in ieder geval wel veel goede ideen! dus ik moet maar gewoon lekker gaan sleutelen!
punkazz;188166 schreef : Stationairsproeier misschien? Want die speelt op LPG geen rol, vandaar dat ie warm op LPG niet uitvalt. Voor de stationairloop op benzine is het vrij cruciaal. LPG en koude motor is sowieso een wat mindere combinatie, misschien dat ie daarom met dit koude weer wat mokkig is.
Verder is een vacu?mlek altijd wel een potentieel recept voor dit soort problemen. Door de verstoorde afstelling krijg je misschien ook dat dode punt bij het gas geven?!
Zomaar wat theorie?n van mijn kant. Ik weet niet of 't klopt, maar ik vind het altijd leuk om mee te denken.
Aha, Super bedankt voor het meedenken, ik zal eens kijken of ik een vacuumlek kan ontdekken, ik geloof dat ik in het topic van buster kan vinden hoe ik dat moet doen!, als dat niet werkt ga ik denk ik maar me carburatoeter uit elkaar halen. Ik zag ook dat valse lucht langs het remcylinderreservoir een mogelijke boosdoener kan zijn, mijn rubbers tussen de cylinder en het reservoir zijn namenlijk gaar. Daar heb ik gelukkig al een nieuwe van liggen.!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;188186 schreef : Stationairsproeier kun je ook snel controleren. Hij moet een tikje geven als je de aansluiting eraf en erop doet (op contact).
Aah dat was ook een zeer fijne tip, de sproeier werkte nog wel, maar hij zat los!
na ik m aangedraaid heb loopt hij weer stationair op benzine!!
Wat een heerlijke auto's toch he! zo simpel kan het zijn!
dat dooie punt komt idd waarschijnlijk door verkeerde afstelling, als ik op de rem trap terwijl hij stationair loopt op benzine valt hij wel nog uit.
dus nu waarschijnlijk een kwestie van goed afstellen!
- V300 register
- Verbannen
-

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het kan idd heel simpel zijn, is het meestal ook eigenlijk
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;188265 schreef : Haha, supermooi. Wat ik ook mooi vind is dat mijn diagnose klopte, 't is m'n eerste van een iets hoger niveau
Anders dan het standaard riedeltje waar ik meestal mee kom van ontsteking tot vacu?m tot emvk-checks
Lekker bezig hoor! en nu op naar de volgende problemen

Het zijn er helaas nog een berg en ik heb geen garage dus gaat allemaal een beetje langzamer dan ik zou willen. Ongetwijfeld dat de meeste volvo guru's hier al die probleempjes in een dag oplossen, in tegenstelling tot mij

Het is eigenlijk allemaal achterstallig onderhoud.
-kleppen stellen
-nieuwe remcylinder(heb ik al liggen)
-rem Blokjes en trommelschoenen(geen id of het ook zo heet) vervangen
-Nieuwe benzineleidingen
-Vlotter kapot van bezinetank
-carb afstellen/reviseren
-een paar roestige slecht gemaakte plekjes fixen
-Vacuumslangen vervangen waar nodig
-koelslangen vervangen
-Koppeling en riemen afstellen
Als ik dat allemaal gedaan heb, vertrouw ik het oude beestje weer

Ik had precies tentamens tijdens de vorige klusdag, zal je net zien haha
gr laurens