Hulp gezocht

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2011 09:53 #631537 door V300 register
Hulp gezocht is gemaakt door V300 register
Ik heb vorig jaar de carburateur met een revisiesetje opgeknapt. Daarbij heb ik alle vacuumslangen losgehaald. Uiteraard weet ik nu niet meer hoe ze gezeten hebben:mad:. Ik weet echter dat er op deze site een prachtig schema met foto's stond om dit probleem op te lossen. Wie weet waar de foto's en het schema staan?

alvast bedankt!:worship:

Radeloze knutselaar....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2011 09:56 #890481 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Hulp gezocht
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6261

en

forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4402

Hier staan verschillende foto's met daarop de aansluitingen van het 'slangenwerk'.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2011 11:20 #890487 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hulp gezocht
Deze vraag hoort in motor&aandrijving 1400

Verplaatst.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2011 14:31 #890530 door V300 register
slangetje van luchtfilter over.....

Volvofiel, bedankt voor je link. De carburateur is weer aangesloten. Vraag me wel af of de aansluiting die naar de klep in de uitlaat gaat wel zinvol is. Zou het niet beter voor het vacuum zijn om deze verbinding achterwege te laten?

Ik houd nu echter een slangetje van het luchtfilter over.:crazy1: Het past nergens op. Iemand advies of een soortgelijke auto in de buurt van Gouda waar ik even kan spieken? Zal proberen een foto bij te voegen.

Bijlagen:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2011 14:46 #890531 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hulp gezocht
nee dat klopt niet.

ik kan evt vanavond even langsrijden uitleggen duurt 10x langer als zelf even de slangen wisselen en woon redelijk dichtbij, pm maar even.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2011 14:53 #890532 door V300 register
Tip voor de volgende keer: neem van tevoren foto's en/of 'tag' de slangetjes voor je ze los haalt. Ik doe dat met de simpelste dingetjes, want ik weet wat een kleine mix-up teweeg kan brengen. Heb je een 14.4S-motor? Volgens mij wel, dan wordt het nog lastiger. Alhoewel, dan had er nog ergens een t-stukje moeten zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2011 11:42 #890965 door V300 register
Bedankt allen (maar vooral Anjo.))

Na het plaatsen van mijn bericht vorig weekend kreeg ik het aanbod van Anjo om langs te komen.yeehaa! Zondagavond kwam hij langs. Hij keek, rukte alle slangetjes los en monteerde ze weer met uitleg. Auto laten lopen en het was enigzins teleurstellend dat hij nog steeds eigenlijk niet beter liep.:confused: Er was duidelijk nog ergens een lek en de remreiniger had grote invloed. Ik had vorig jaar de carburateur vanwege dit probleem al drie keer verwijderd om de zaak te vlakken en van nieuwe pakkingen te voorzien en was er een beetje klaar mee. Gelukkig keek Anjo nog verder dan mijn neus lang was. Hij ontdekte een sissend geluid bij de flens van de EGR klep. Als hij dat afsloot met zijn vinger (niet te lang want het is daar vrij warm met lopende motor...) hield het gesis op. Diagnose: lekke pakking van EGR klep. Therapie: klep loshalen, poort tussen uitlaat en inlaat dichtlassen en terugplaatsen met nieuwe pakking.

Het was al laat en daar dit best wel even werk was Anjo hartelijk bedankt en de klus uitgesteld tot woensdagavond. Wel de twee moeren waar de klep mee vast zit op het spruitstuk flink besproeid met IMAL. Dit maandag, dinsdag en woensdag nog herhaald zodat woensdag de moeren er fluitend afgedraaid konden worden. Diagnose van Anjo was 99,99% juist. Inderdaad de klep lekte. Allen niet door de pakking maar door een kapotte flens:

Mijn therapie: misschien een beetje "overdone" met een plaatje van 10 mm maar het was voorhanden. Alleen een beetje veel zagen en boren. Resultaat: een motor die met een laag toerental prachtig rondloopt. Auto is bijna klaar voor de keuring bij het RDW en ik kan eigenlijk niet wachten tot ik er in mag rijden.

Bijlagen:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2011 11:56 #890966 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hulp gezocht
kijk eens aan, helemaal goed!:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2011 16:00 #890980 door V300 register
nou, dat ziet er weer zeer gasdicht uit met zo'n dik "afdekplaatje" :P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2011 16:28 #890987 door V300 register
He Wouter,

Ben blij dat de auto belastingvrij wordt want anders zou hij misschien opnieuw gewogen moeten worden met zo'n schattig dun plaatje metaal.:lol:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC