Tegenwind bij volgas!?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-10-2011 14:40 #631531
door V300 register
Tegenwind bij volgas!? is gemaakt door V300 register
Ik heb hier een Volvo 340 DL uit 1985, automaat en elektronische ontsteking.
Bij (soms) vol gas geven is het net of de auto tegen een muur staat die hij eerst weg moet duwen en houd dus in. Geef je geleidelijk gas, dan doet hij het niet. Kabels, rotor, verdeelkap, bougies en luchtfilter zijn vervangen. Iemand een idee?? Ik hoor het graag.
Bij (soms) vol gas geven is het net of de auto tegen een muur staat die hij eerst weg moet duwen en houd dus in. Geef je geleidelijk gas, dan doet hij het niet. Kabels, rotor, verdeelkap, bougies en luchtfilter zijn vervangen. Iemand een idee?? Ik hoor het graag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2011 14:45 #890212
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Tegenwind bij volgas!?
denk dat je acceleratiesproeier los zit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-10-2011 15:44 #890215
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tegenwind bij volgas!?
Dank voor het snelle antwoord, begrijp dat ik de carburateur even helemaal na moet lopen!? Zal mijn best doen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2011 19:09 #890243
door Anjo van den Akker
acceleratiesproeier zie je zitten als je het luchtfilterdeksel loshaalt en de eerste trap in kijkt, als je dan handmatig gas geeft hoor je een mooi straaltje benzine te zien, in jouw geval zal het een klein/zacht straaltje en een vloedgolf benzine die beide trappen in stroomt zijn, de 2e trap loopt boven de gasklep langzaam vol en als je dan als die trap lekker vol zit een keer goed gas geeft stort alles de motor in en dan loopt hij even heel beroerd voordat hij als een raket optrekt
enige nadeel aan dit probleem is dat het vlotterdeksel even los moet om de sproeier goed vast te zetten, wees voorzichtig met de vlotterdekselpakking en als die gaar is gelijk vervangen! (het loont trouwens ook de moeite om gelijk de vlotterhoogte na te kijken, als alles er toch af is)
enige nadeel aan dit probleem is dat het vlotterdeksel even los moet om de sproeier goed vast te zetten, wees voorzichtig met de vlotterdekselpakking en als die gaar is gelijk vervangen! (het loont trouwens ook de moeite om gelijk de vlotterhoogte na te kijken, als alles er toch af is)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-10-2011 10:38 #890281
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tegenwind bij volgas!?
Dank Anjo
Je had het helemaal bij het goede einde!!!:w00t:
Alles zat los, de sproeier en ook de deksel.
Na alles vast zetten, WOWWWW wat een verschil, misschien neemt het verbruik ook nog iets af. Nogmaals dank voor de snelle oplossing. Mvg Peter
Je had het helemaal bij het goede einde!!!:w00t:
Alles zat los, de sproeier en ook de deksel.
Na alles vast zetten, WOWWWW wat een verschil, misschien neemt het verbruik ook nog iets af. Nogmaals dank voor de snelle oplossing. Mvg Peter
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2011 12:46 #890289
door Anjo van den Akker
graag gedaan:)
Moderators: Mark Smeets