koppelingsplaat 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2011 23:43 #631456 door V300 register
koppelingsplaat 340 is gemaakt door V300 register
Vandaag met Erik bezig geweest aan de 340 die ik weer van Stephan heb teruggekocht. De auto heeft nog op eigen kracht naar Venhorst kunnen rijden maar, na enig onderzoek hebben wij de motor toch afgekeurd.
Nou had ik in juli al een goede andere motor op de kop getikt en dus zijn we met goede moed begonnen aan het verwisselen.
De oude motor is er inmiddels uit.
We hebben van beide motoren de koppelingsplaten bekeken om na te gaan welke nog het meest levensvatbaar was. In feite waren ze beide nogal versleten. Nou heb ik in mijn magazijn nog een koppelingsplaat gevonden die er aan de buitenkant redelijk uitziet. Alleen zijn 2 van de 6 spiraalveren niet dik uitgevoerd maar dun..... (zie foto).
Mijn vragen:
-waar dienen die veren eigenlijk voor?
-kan het kwaad dat 2 van de 6 nogal dunnetjes zijn uitgevoerd?

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2011 02:25 #885166 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic koppelingsplaat 340
dat hoort zelfs zo, de veertjes worden per paar progressiever om de versnellingsbak te beschermen voor lomp met de koppelling omgaan ipv direct koppelen en alle krachten op de synchro's gooien, zorgen die veertjes ervoor dat de synchro's ontlast worden

ik zou overigens niet de moeite nemen om elk van de afgebeelde platen te monteren, of je moet het niet erg vinden om binnenkort de zooi weer open te halen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2011 12:48 #885179 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic koppelingsplaat 340

AvdAkker;184052 schreef :
ik zou overigens niet de moeite nemen om elk van de afgebeelde platen te monteren, of je moet het niet erg vinden om binnenkort de zooi weer open te halen.

Maak je geen zorgen. Ging uitsluitend om het ronde ding die het juiste formaat heeft voor een 340 vario.
Maar bedankt voor info. Nou weet ik dat we hem kunnen gebruiken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2011 12:28 #885277 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic koppelingsplaat 340
CVT koppelingsplaten hebben meestal maar 4 veren. Er zit verschil in de diameter, je kunt een MT plaat niet gebruiken in een vario. Opnieuw bekleden is meestal de beste optie als de metalen basisplaat en de vertanding nog goed zijn.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC