Motor loopt knudde na beurt

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2011 15:18 #631402 door Erick Janssen (GAST)
Motor loopt knudde na beurt is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Van morgen de motor van mijn auto een onderhoudsbeurt gegeven, :wtf2: Niets geks gedaan, motorolie, lucht- en oliefilter, bougies en de klepdekselpakking vervangen en nog de kleppen gesteld die hadden te veel speling en ik heb de kleppen gelijk afgesteld voor LPG :y:, ik dacht dat zou mijn motor leuk vinden :yesyes:, ja heel erg niet dus :flame:..

En toen begon de ellende :grr: motor bleef niet stationair lopen dus CO schroef geheel in gedraaid en twee en een half slag terug gedraaid nog niks :no: toen de stelschroef voor de gasklep wat in gedraaid tot de motor stationair kon lopen zonder aan de pedaal te komen :y: maar lekker loopt die niet. :confused: Ik ben van morgen nog naar de automaterialenzaak gereden en er was niets aan de hand. :nono:

De motor heb ik gisteren in de auto gemonteerd en die komt uit een auto van 1989 [Blueline] die ik zelf, een flink end, naar huis heb gereden en daar was niets mee aan de hand liep lekker geen gebok of geschud van de motor, als je stil stond hoorde je de motor bijna niet lopen.

De motor die uit mijn auto is gekomen en de "nieuwe" motor die ik gemonteerd heb zijn beide B14 4E motoren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2011 21:35 #883745 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Motor loopt knudde na beurt
die 2 en een halve slag is een gok om "ongeveer" goed te zitten.

het is gewoon heel simpel de motor met die stand (en evt een paar slagen het stationair hoger zetten) starten en op temperatuur brengen, daarna de schroef eerst een slagje of 2 uitdraaien zodat hij goed rijk loopt, stationair lager zetten rond de 800rpm; mengselschroef nu rustigaan indraaien tot de motor wat sputtert en de mengselschroef nu een kwartslag/halve slag rijker zetten, stationair toerental nu evt corrigeren naar rond de 800rpm

vervolgens trap je op het rempedaal en let je op of het toerental duidelijk zakt of hoger wordt, en adh daarvan stel je het mengsel lichtjes bij tot de motor niet/nauwelijks reageert op het gebruik van het rempedaal. that's it

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2011 22:03 #883754 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor loopt knudde na beurt
ik vermoed dat je een slang bent vergeten terug vast te zetten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2011 22:40 #883763 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Motor loopt knudde na beurt

AvdAkker;182560 schreef : die 2 en een halve slag is een gok om "ongeveer" goed te zitten.

het is gewoon heel simpel de motor met die stand (en evt een paar slagen het stationair hoger zetten) starten en op temperatuur brengen, daarna de schroef eerst een slagje of 2 uitdraaien zodat hij goed rijk loopt, stationair lager zetten rond de 800rpm; mengselschroef nu rustigaan indraaien tot de motor wat sputtert en de mengselschroef nu een kwartslag/halve slag rijker zetten, stationair toerental nu evt corrigeren naar rond de 800rpm

vervolgens trap je op het rempedaal en let je op of het toerental duidelijk zakt of hoger wordt, en adh daarvan stel je het mengsel lichtjes bij tot de motor niet/nauwelijks reageert op het gebruik van het rempedaal. that's it


Ok Anjo daar zal ik naar kijken, bedankt alvast

antiekeradio;182569 schreef : ik vermoed dat je een slang bent vergeten terug vast te zetten.


Niet dat ik weet maar ik zal nog eens kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2011 22:45 #883764 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor loopt knudde na beurt

AvdAkker;182560 schreef : die 2 en een halve slag is een gok om "ongeveer" goed te zitten.

het is gewoon heel simpel de motor met die stand (en evt een paar slagen het stationair hoger zetten) starten en op temperatuur brengen, daarna de schroef eerst een slagje of 2 uitdraaien zodat hij goed rijk loopt, stationair lager zetten rond de 800rpm; mengselschroef nu rustigaan indraaien tot de motor wat sputtert en de mengselschroef nu een kwartslag/halve slag rijker zetten, stationair toerental nu evt corrigeren naar rond de 800rpm

vervolgens trap je op het rempedaal en let je op of het toerental duidelijk zakt of hoger wordt, en adh daarvan stel je het mengsel lichtjes bij tot de motor niet/nauwelijks reageert op het gebruik van het rempedaal. that's it


Ik hoor deze methode voor het eerst. En klinkt erg interessant. Bij het laatste deel (schroef in of uitdraaien na trappen op de rem bij zakken of hoger worden toerental) even de vraag wanneer je dan de schroef meer naar binnen of naar buiten moet draaien (bij welke reactie!?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2011 23:09 #883766 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Motor loopt knudde na beurt

2 Fast 4 U;182578 schreef : Niet dat ik weet

Dat is het idee achter iets vergeten... :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2011 23:21 #883770 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Motor loopt knudde na beurt

Bodejodel;182581 schreef :

2 Fast 4 U;182578 schreef : Niet dat ik weet

Dat is het idee achter iets vergeten... :+


:yesyes: krijg je als je een dagje ouder wordt :lol:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD