Motor loopt knudde na beurt
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
En toen begon de ellende :grr: motor bleef niet stationair lopen dus CO schroef geheel in gedraaid en twee en een half slag terug gedraaid nog niks :no: toen de stelschroef voor de gasklep wat in gedraaid tot de motor stationair kon lopen zonder aan de pedaal te komen :y: maar lekker loopt die niet. :confused: Ik ben van morgen nog naar de automaterialenzaak gereden en er was niets aan de hand. :nono:
De motor heb ik gisteren in de auto gemonteerd en die komt uit een auto van 1989 [Blueline] die ik zelf, een flink end, naar huis heb gereden en daar was niets mee aan de hand liep lekker geen gebok of geschud van de motor, als je stil stond hoorde je de motor bijna niet lopen.
De motor die uit mijn auto is gekomen en de "nieuwe" motor die ik gemonteerd heb zijn beide B14 4E motoren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het is gewoon heel simpel de motor met die stand (en evt een paar slagen het stationair hoger zetten) starten en op temperatuur brengen, daarna de schroef eerst een slagje of 2 uitdraaien zodat hij goed rijk loopt, stationair lager zetten rond de 800rpm; mengselschroef nu rustigaan indraaien tot de motor wat sputtert en de mengselschroef nu een kwartslag/halve slag rijker zetten, stationair toerental nu evt corrigeren naar rond de 800rpm
vervolgens trap je op het rempedaal en let je op of het toerental duidelijk zakt of hoger wordt, en adh daarvan stel je het mengsel lichtjes bij tot de motor niet/nauwelijks reageert op het gebruik van het rempedaal. that's it
- V300 register
- Verbannen
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
AvdAkker;182560 schreef : die 2 en een halve slag is een gok om "ongeveer" goed te zitten.
het is gewoon heel simpel de motor met die stand (en evt een paar slagen het stationair hoger zetten) starten en op temperatuur brengen, daarna de schroef eerst een slagje of 2 uitdraaien zodat hij goed rijk loopt, stationair lager zetten rond de 800rpm; mengselschroef nu rustigaan indraaien tot de motor wat sputtert en de mengselschroef nu een kwartslag/halve slag rijker zetten, stationair toerental nu evt corrigeren naar rond de 800rpm
vervolgens trap je op het rempedaal en let je op of het toerental duidelijk zakt of hoger wordt, en adh daarvan stel je het mengsel lichtjes bij tot de motor niet/nauwelijks reageert op het gebruik van het rempedaal. that's it
Ok Anjo daar zal ik naar kijken, bedankt alvast
antiekeradio;182569 schreef : ik vermoed dat je een slang bent vergeten terug vast te zetten.
Niet dat ik weet maar ik zal nog eens kijken.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;182560 schreef : die 2 en een halve slag is een gok om "ongeveer" goed te zitten.
Ik hoor deze methode voor het eerst. En klinkt erg interessant. Bij het laatste deel (schroef in of uitdraaien na trappen op de rem bij zakken of hoger worden toerental) even de vraag wanneer je dan de schroef meer naar binnen of naar buiten moet draaien (bij welke reactie!?)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat is het idee achter iets vergeten... :+2 Fast 4 U;182578 schreef : Niet dat ik weet
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Bodejodel;182581 schreef :
Dat is het idee achter iets vergeten... :+2 Fast 4 U;182578 schreef : Niet dat ik weet
:yesyes: krijg je als je een dagje ouder wordt :lol: