hoe test je een radiateur op lekkage?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2011 19:55 #631324 door V300 register
hoe test je een radiateur op lekkage? is gemaakt door V300 register
Ja en dan zonder dat je, hem dus aan kunt sluiten. Ik heb er 2, een ziet er echt goed uit, en de andere wat minder. Hoe kun je nu zien of die niet lek is, zonder dat je hem aan kunt sluiten?

Dat verkoopt ook niet makkelijk he, ja ik weet niet of die stuk is, als ze dat tegen mij zeggen denk ik, ja dan zal die wel gaar zijn....

Je is het me weer gelukt dit bericht in het verkeerde topic te plaatsen... Het moet eigenlijk bij techniek overige staan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2011 19:59 #881493 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic hoe test je een radiateur op lekkage?
Afpersen. Alle openingen afdekken met een rubber stop of iets dergelijks. 1 opening zet je een fietsventiel of luchtkoppeling oid in en pomp je op tot circa 1 bar. Houdt hij die druk een minuut vast is hij zeker dicht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2011 20:32 #881591 door V300 register

Jos360;180210 schreef : Afpersen. Alle openingen afdekken met een rubber stop of iets dergelijks. 1 opening zet je een fietsventiel of luchtkoppeling oid in en pomp je op tot circa 1 bar. Houdt hij die druk een minuut vast is hij zeker dicht.

Je kunt hierbij de radiateur in een grote bak met water plaatsen, bijvoorbeeld een badkuip. Als er luchtbelletjes in het water verschijnen heb je prijs. (Je kunt dan dus 'BINGO' roepen!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2011 20:38 #881593 door V300 register
Ik weet niet of dat zo,n succes is. Wat wel een voordeel is, is dat de kopperprijs vrij hoog is. Vuil koper brengt best nog wat op. Jaren geleden was het nog 70 cent maar inmiddels is dat "ietsje" meer....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2011 21:04 #881595 door V300 register
heel hard erin blazen werkt ook ;) En dan met beide handen de in en uitgang dichthouden.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC