Carter-ventilatie slangetje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2011 14:35 #631315 door V300 register
Carter-ventilatie slangetje. is gemaakt door V300 register
Slangetje carter-ventilatie: materiaal rubber. Maar waarom juist hier toch rubber toegepast? Slangetje dient (zoals bekend mag worden veronderstelt) om dampen die zich onder kleppendeksel bevinden naar carburateur af te voeren. Het slangetje zal echter op den duur ook een weinige hoeveelheid motorolie bevatten, en waardoor het slangetje week wordt (combinatie rubber / motorolie is geen goede combinatie), en waardoor beide aansluitingen van het slangetje (op respectievelijk kleppendeksel en carburateur, beide via kunststof aansluitpijpje) niet goed afsluiten meer (terwijl een goede aansluiting juist w?l, uiteraard, gewenst is!). Was keuze van een ander materiaal, - en zo ja welk, in ieder geval olie bestendig onder meer! - voor dit slangetje niet beter (voor de hand liggend eigenlijk moeten zijn) geweest?

[mod]als je problemen hebt met overbodige opmaak kun je rechts bovenaan op het A / A knopje klikken. Alle opmaak wordt dan in BBcode weergegeven.[/mod]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2011 15:41 #881289 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carter-ventilatie slangetje.
Ik vind alles wat het meer dan 10-15 jaar uithoudt op onze auto's eigenlijk wel binnen de grenzen. Ik denk dat ander materiaal hier niet veel handiger was geweest gezien de plek waar het slangetje zich bevindt. Maar wie weet zijn er kenners die wel een betere oplossing zien.

Meneer v/d Blom houdt duidelijk niet van het standaard lettertype merk ik ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2011 09:07 #881310 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carter-ventilatie slangetje.
het rubber wat gebruikt wordt is oliebestendig.

Alleen zoals Steven al zegt, het heeft geen eeuwige levensduur.

Net als de plastic t-stukjes trouwens :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC