Stationairsproeier 32 DIR
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-06-2011 22:51 #631282
door V300 register
Stationairsproeier 32 DIR is gemaakt door V300 register
Ik heb een Weber 32 DIR 401 op mijn motor zitten in mijn boot. Motor met carburateur 6 weken geleden ingebouwd.
De motor liep slecht door een vervuilde carburateur. Na het demonteren, schoonmaken en nieuwe pakkingset en membranen te hebben gemonteerd loopt de motor een stuk beter. De oude pakking lag voor de helft in mn vlotterbak....de membranen zaten dicht met kit aan de binnenkant....enz enz...vorige eigenaar...
Maar....de motor blijft nu niet meer stationair lopen, alleen bij 1200 a 1500 toeren blijft hij lopen maar dan schommelt het toerental nogal. Bij uittrekken van de choke, met warme motor, loopt de motor rustiger, ook bij lager toerental... Bij half gas of vol gas gaat alles goed, zonder choke. Dat schommelen komt door de werking van een membraan, wat voorheen niet werkte. Neem ik aan? Ik denk dat de stationairsproeier dicht of verstopt zit... Voor het schoonmaken hield de motor wel zn stationaire toerental vast.
Mijn vragen...
Welke is de stationairsproeier? Ik heb er 4 in mn handen gehad...
De carburateur reageert niet op de luchtstelschroeven....hoe kan dat? Waar dient de 'rechtse' stelschroef voor?
Er zit een elektronische aansluiting op? Waar dient deze voor?
Als ik van boven kijk zie ik 2 sproeiers zitten met daarnaast 2 gaatjes. Deze zitten dicht door de nieuwe pakking. Pakkingset is wel speciaal geschikt voor dit type carburateur.... Als je van boven 2 gaatjes dicht ziet zitten lijkt mij dit niet normaal.... Is er een modificatie uitgevoerd?
Ik hoop dat iemand mij met deze vragen kan helpen.
Alvast bedankt!
Groet,
Henri
De motor liep slecht door een vervuilde carburateur. Na het demonteren, schoonmaken en nieuwe pakkingset en membranen te hebben gemonteerd loopt de motor een stuk beter. De oude pakking lag voor de helft in mn vlotterbak....de membranen zaten dicht met kit aan de binnenkant....enz enz...vorige eigenaar...
Maar....de motor blijft nu niet meer stationair lopen, alleen bij 1200 a 1500 toeren blijft hij lopen maar dan schommelt het toerental nogal. Bij uittrekken van de choke, met warme motor, loopt de motor rustiger, ook bij lager toerental... Bij half gas of vol gas gaat alles goed, zonder choke. Dat schommelen komt door de werking van een membraan, wat voorheen niet werkte. Neem ik aan? Ik denk dat de stationairsproeier dicht of verstopt zit... Voor het schoonmaken hield de motor wel zn stationaire toerental vast.
Mijn vragen...
Welke is de stationairsproeier? Ik heb er 4 in mn handen gehad...
De carburateur reageert niet op de luchtstelschroeven....hoe kan dat? Waar dient de 'rechtse' stelschroef voor?
Er zit een elektronische aansluiting op? Waar dient deze voor?
Als ik van boven kijk zie ik 2 sproeiers zitten met daarnaast 2 gaatjes. Deze zitten dicht door de nieuwe pakking. Pakkingset is wel speciaal geschikt voor dit type carburateur.... Als je van boven 2 gaatjes dicht ziet zitten lijkt mij dit niet normaal.... Is er een modificatie uitgevoerd?
Ik hoop dat iemand mij met deze vragen kan helpen.
Alvast bedankt!
Groet,
Henri
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-06-2011 13:23 #877294
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationairsproeier 32 DIR
die gaatjes moeten idd niet dicht zijn, dit is de verbinding van de vlotterkamer met de luchtfilter ruimte en is zeer belangrijk voor het in stand houden van de verbruikscijfers over de levensduur van het luchtfilter.
heb je de restanten van de pakking nog? er zijn zeer veel verschillende versies en types geweest van de 32 DIR (en DID types met dezelfde behuizing waarbij de gaskleppen tegelijk open gaan) waarbij de pakking steeds net anders is.
Dus mijn tip is om de oude pakking te vergelijken en eventuele verschillen aan te passen in de nieuwe.
Het niet meer stationair lopen kan komen omdat de carburateur een elektrische afsluiter heeft die geen spanning krijgt.
op de 4e foto in bovenstaand bericht, zie je links een zwarte slang, rechts daarvan de acceleratiepomp, en bij de rechter bovenhoek van die pomp zit de elektrische afsluiter.
als alles in orde is moet een stationair lopende motor onmiddelijk stilvallen als de spanning naar dit punt verbroken wordt....
bovenstaande is dus een test die ik wel eens doe als er aan de carburateur gewerkt is.
het is overigens niet gek dat ie op de choke wel blijft lopen.
heb je de restanten van de pakking nog? er zijn zeer veel verschillende versies en types geweest van de 32 DIR (en DID types met dezelfde behuizing waarbij de gaskleppen tegelijk open gaan) waarbij de pakking steeds net anders is.
Dus mijn tip is om de oude pakking te vergelijken en eventuele verschillen aan te passen in de nieuwe.
Het niet meer stationair lopen kan komen omdat de carburateur een elektrische afsluiter heeft die geen spanning krijgt.
op de 4e foto in bovenstaand bericht, zie je links een zwarte slang, rechts daarvan de acceleratiepomp, en bij de rechter bovenhoek van die pomp zit de elektrische afsluiter.
als alles in orde is moet een stationair lopende motor onmiddelijk stilvallen als de spanning naar dit punt verbroken wordt....
bovenstaande is dus een test die ik wel eens doe als er aan de carburateur gewerkt is.
het is overigens niet gek dat ie op de choke wel blijft lopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets