Membraan benzinepomp

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2011 13:55 #631268 door V300 register
Membraan benzinepomp is gemaakt door V300 register
VOLVO 340 1.4 sdn 1986

De auto startte na enkele maanden stilstand in de loods niet meer op eigen kracht.
Eigen diagnose: geen benzine meer in filtertje. Genoeg in de tank. Accu sterk genoeg.
Wegenwacht erbij gehaald.
Conclusie: het mebraan van de benzinepomp had te lang droog gestaan. Membraan lekt nu en benzine loopt terug.
Wegenwachter spoot tijdens starten een beetje remmenreiniger in de carburateur en na enkele malen starten hopla, er was weer leven.
Dit is nu nog twee maal voorgekomen en met het trucje van de wegenwacht weer kunnen starten.
Nu de vraag: waar kan ik nog zo'n membraan uithalen of is het verstandiger een hele nieuwe pomp te monteren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2011 17:57 #876674 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Membraan benzinepomp
Nieuwe monteren. Zijn gewoon te krijgen, bij de automatrialen handel. Ik zou tevens de slangen vervangen. 6mm en 5mm. Die laaste dikte kun je bij heuts krijgen in Venlo. Zeldzaam maatje...

Oppassen met de oude asbestpakkingen die er tussen zitten, want die moet je helemaal weg schrapen. Doe je dat niet krijg je gerandeerd olie lekkage.

Het ligt er een beetje aan of je allebei de pakkingen moet vernieuwen, meestal is het er maar 1. Die zit bij de pomp als je hem koopt.

Ik had dus hetzelfde pas. Ook geen benzine meer. Ik had echter die pomp 1 jaar geleden al vervangen, en nu moest die opnieuw. Toen had ik er echter een sloopertje ingezet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2011 21:50 #876710 door V300 register
Absoluut nieuwe pomp en nieuwe slangetjes!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2011 11:43 #876732 door V300 register
en als je toch bezig gaat met benzineslangetjes vervangen, neem dan ook gelijk alle dunne slangetjes mee die achter het paneel van de kofferruimte rondom de vulopening en het expansietankje zitten.

voor die slangetjes is een speciaal topic aangemaakt. Een 340 behoort namelijk niet naar benzine te stinken na het tanken......

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC