ontstekings-onderdelen vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2011 15:53 #631119
door V300 register
ontstekings-onderdelen vervangen is gemaakt door V300 register
Dag iedereen!
Mn vario uit 86 wilde afgelopen winter een tijdje niet starten en ik ga binnenkort stevig klussen. Wat raden jullie aan dat ik vervang qua onsteking? Sowieso de bougies lijkt me. Maar ook de kabels, verdeler en de rotor (wat doet die eigenlijk?) ?
Ik heb ook nog een vraagje over de bougies. Mijn bij de auto gekregen boekje geeft andere specs op voor de bougies dan het docje uit het ledenmenu. De afstand in het boekje is 0.55-0.65 en die van het menu zegt 0.70 mm. Welke moet ik dan hebben?
Mooi klusje met dit weer in ieder geval!
Mn vario uit 86 wilde afgelopen winter een tijdje niet starten en ik ga binnenkort stevig klussen. Wat raden jullie aan dat ik vervang qua onsteking? Sowieso de bougies lijkt me. Maar ook de kabels, verdeler en de rotor (wat doet die eigenlijk?) ?
Ik heb ook nog een vraagje over de bougies. Mijn bij de auto gekregen boekje geeft andere specs op voor de bougies dan het docje uit het ledenmenu. De afstand in het boekje is 0.55-0.65 en die van het menu zegt 0.70 mm. Welke moet ik dan hebben?
Mooi klusje met dit weer in ieder geval!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2011 15:57 #870495
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontstekings-onderdelen vervangen
De rotor maakt contact met de pennetjes in de verdelerkap, die weer aansluit op de bougiekabels, die de vonk weer doorgeven aan de bougies. Kijk maar eens wat er gebeurt als je de boel start of crankt met de verdelerkap eraf

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2011 17:12 #870501
door V300 register
Wat je wil vervangen zijn alle ontstekingsdelen:
-Rotor
-Verdelerkap
-Bougiekabels
-Bougies
Volgens mij maakt die afstand niet bijster veel uit voor performance
-Rotor
-Verdelerkap
-Bougiekabels
-Bougies
Volgens mij maakt die afstand niet bijster veel uit voor performance
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2011 17:32 #870504
door V300 register
Wel als hij niet wil starten:P haha
slaat de startmotor wel rond?
slaat de startmotor wel rond?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2011 19:46 #870512
door V300 register
Ja, dat werkt allemaal prima. Hij start nu ook weer goed (hoewel niet binnen 1 of 2 seconden) dus het zijn echt de bougies en aanverwante spullen.
Ik ga dit weekend naar frankrijk waar in de supermarkten de autoonderdelen vet goedkoop zijn, dus neem daar meteen even wat vloeistoffen, een oliefilter en misschien de bougies mee
Ik ga dit weekend naar frankrijk waar in de supermarkten de autoonderdelen vet goedkoop zijn, dus neem daar meteen even wat vloeistoffen, een oliefilter en misschien de bougies mee

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2011 20:03 #870515
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic ontstekings-onderdelen vervangen
als je die bougies etc. nu hier al haalt en monteert, haal je frankrijk tenminste
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-04-2011 10:49 #870585
door V300 register
hehe, goeie tip Joost. We gaan met een andere auto, dus het komt allemaal wel in orde.
Overigens was dat niet starten ook over toen het niet meer '10 graden met vieze regen'-weer was.
Ik stel ook alle klusjes uit tot een hele dag klussen met een paar (bmw-rijdende) vrienden. Ik heb ook met hun auto's geholpen (daar moest een stuk meer aan gebeuren als ik even eerlijk mag zijn
)
Bedankt voor de tips in ieder geval, ik gooi er even 3 tientjes tegenaan en dan kunnen we weer een jaar vooruit!
Overigens was dat niet starten ook over toen het niet meer '10 graden met vieze regen'-weer was.
Ik stel ook alle klusjes uit tot een hele dag klussen met een paar (bmw-rijdende) vrienden. Ik heb ook met hun auto's geholpen (daar moest een stuk meer aan gebeuren als ik even eerlijk mag zijn

Bedankt voor de tips in ieder geval, ik gooi er even 3 tientjes tegenaan en dan kunnen we weer een jaar vooruit!
Moderators: Mark Smeets