T-stukje kleppendeksel afgebroken, voldoet dichttapen als tussenoplossing ?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2011 22:29 #631081 door V300 register
Bij het vervangen van twee bijna overleden vacuumslangen heb ik ook de slang van de zijtak van het T-stukje op het kleppendeksel gewisseld voor een nieuwe.

Goedbedoeld. Maar niet handig. Want in die slang zit een restrictie/klepje. Toch? Erg best stationair lopen wilde-ie daarna niet.

Dus die weer teruggewisseld. En toen brak het zijtakje af. Zucht. En echt netjes afgebroken, direct aan het T-stukje.

Ik heb eea in afwachting van een nieuw T-stukje opgelost door de vacuumslang nu vrij te laten hangen en het open gat in het T-stuk af te sluiten met wat tape, alufolie en tie-wrap. Ik hoor en zie niks bijzonders. Motor loopt netjes.

Mijn vraag is: kan dit kwaad?

(nee, helaas geen plaatjes, dat had duidelijker geweest dan: "de slang van de zijtak van het T-stukje op het kleppendeksel")

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2011 22:33 #869324 door Anjo van den Akker
klopt inderdaad van die restrictie, het gevolg van het ontbreken heb je gelijk gemerkt:D

maar nee zoals het nu zit kan dit geen kwaad, prima oplossing tot je een nieuw T-stukje hebt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2011 23:02 #869328 door V300 register
T*ring. Da's dus 4 minuten.

Dankjewel. Ik ben gerustgesteld. Nu kan ik rustig slapen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2011 22:56 #870289 door V300 register

steenmar;172545 schreef : Bij het vervangen van twee bijna overleden vacuumslangen heb ik ook de slang van de zijtak van het T-stukje op het kleppendeksel gewisseld voor een nieuwe.

Goedbedoeld. Maar niet handig. Want in die slang zit een restrictie/klepje. Toch? Erg best stationair lopen wilde-ie daarna niet.

Dus die weer teruggewisseld. En toen brak het zijtakje af. Zucht. En echt netjes afgebroken, direct aan het T-stukje.

Ik heb eea in afwachting van een nieuw T-stukje opgelost door de vacuumslang nu vrij te laten hangen en het open gat in het T-stuk af te sluiten met wat tape, alufolie en tie-wrap. Ik hoor en zie niks bijzonders. Motor loopt netjes.

Mijn vraag is: kan dit kwaad?

(nee, helaas geen plaatjes, dat had duidelijker geweest dan: "de slang van de zijtak van het T-stukje op het kleppendeksel")

Wat klinkt dit toch nog bekend in mij oren :+ restrictie/t-stukje :crazy2:

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2011 09:26 #870296 door Robbert Jan Veraa
Ik zou ze binnenkort op voorraad moeten hebben.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2011 13:39 #878096 door V300 register
de volgende info met dank aan Mac van het Volvo300Mania forum:

www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.php?f=6&t=11981

The 'T' piece that fits on the rocker cover and forms part of the engine breather (black plastic + heat = embrittlement and breakage) Essential in the breather.

The clear plastic dust/condensation shield that sits below the rotor arm on "Renix" type distributors. (oil + heat = disintegration). Really does stop condensation.

Both are available from Renault dealers:-

The 'T' piece under part no. 77 05 030 062 (?4.12 inc.vat.)

The shield under part no. 77 01 921 983 (?5.14 inc.vat.)

I have bought 6 of each for "long term stock" but whilst they are available from Renault - buy 'em there.

kijk, dat is weer een leuk weetje. heb het bij volvo NL ook wel eens geprobeerd en nul op rekest gekregen.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-06-2011 13:51 #878100 door Wouter Borsje
Interessant!, mijn vader zei het laatst ook nog; ga voor onderdelen aan je motor eens langs bij de Renault dealer, wie weet kunnen wat ze daar nog het ??n en ander krijgen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2011 21:41 #878525 door V300 register
Heb gebeld met de plaatselijke dealer dit is hun info:

Inderdaad is het T-stukje nog volop te krijgen.

De afdekkap onder de verdeelkap met het genoemde nummer was echter niet meer te verkrijgen.

Mocht iemand anders een ander bericht hebben vernomen van een andere delaer dan hoor ik dat graag !

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC