reparatie lipje stationairsproeier

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2011 20:02 #631071 door Floris Schropp
reparatie lipje stationairsproeier is gemaakt door Floris Schropp
een tijdje terug heb ik van erik een carb gehad, met afgebroken lipje bij de stationairsproeier. zojuist heb ik er even aandacht aan besteed, en een methode om 't ding weer in orde te maken bedacht. geen idee hoe relevant dit probleem is, maar gezien dat ik er laatst een topic over zag gewon effe gepost

ik zat een beetje te frummelen met m'n sproeiertje, dus daarom ligt hij op een hoop foto's half uit elkaar. verder is frummelen aan je stationairsproeier wel heel leuk, maar voor de reparatie overbodig :+

het ging ongeveer zo.
eins: bekijk de sproeier, en constateer een messing/koperkleurig bolletje boven de plek waar eens het lipje zat.

zwei: pak den multimeter, ram een van beide pennen in 't gat van 't ex-lipje en de andere pen op een stukje blank staal en meet ~60 ohm

drei: schuur dat eerder genoemde bolletje met de nagelvijl van je zusje/moeder/vriendin op (subtiel dus), en meet van dat bolletje tot een stukje blank staal ook ~60 ohm.

vier: eureka

funf: vertin met goede loodhoudende tin - want moderne loodvrije tin is kut. kijk maar naar alle ellende met de xbox360 - en een subtiele bout het opgeschuurde bolletje

sechs: vertin een mooi draadje, niet te lang bloot maken ivm risico op sluiting en
sieben: soldeer dat aan je vertinde bolletje

acht: lipje eraan en
neun: fertig :)

evt kun je iets wat een klein beetje smeert langs de naald naar binnen spuiten. daarvoor moet je dus net zoals ik toch de sproeier uit elkaar frummelen (trekken aan 't topje is voldoende).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC