Hij start niet meer!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2011 18:30 #631011 door V300 register
Hij start niet meer! is gemaakt door V300 register
Dag iedereen!

De 340 heeft 3 weken stilgestaan en heb m vanmiddag weer geprobeerd te starten. Eerst werkte het (na wat morren) en liep hij prima. Daarna met wat aggressief gasgeven de garage ingereden. Toen het gas losgelaten, maar de motor bleef nog even hoge toeren draaien (2-3 seconden). Daarna de garage weer uitgereden (de auto bleek niet te passen :p ).

Nu start mijn arme mobiel niet meer.. De startmotor doet zn best en af en toe lijkt de motor te gaan lopen, maar hij slaat niet aan. Het begint al vrij snel naar benzine te stinken en de motor lijkt dan te verzuipen. Heb al vanalles geprobeerd (gas/geen gas, wel/geen choke) en al zeker 5 keer met een paar minuten tot een paar uur tussenruimte geprobeerd te starten, maar helaas..

Hebben jullie (de wijzen met de be-oliede vingers) enig idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt voor de moeite en als er een klusdag aankomt ben ik zeker van de partij!!

p.s. kan ik voor een luchtfilter het best bij dafhobby zijn of hebben ze het ook gewoon bij onderdelenzaken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2011 14:34 #866513 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hij start niet meer!
Blijft de choke hangen?
Luchtfilter hebben ze overal.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2011 14:45 #866515 door V300 register
Nee, die gaat gewoon uit als ik de knop weer indruk. Het lampje in ieder geval.
Net weer even geprobeerd en hij startte meteen. Toen afgezet na 2 minuten ofzo en daarna weer helemaal niks. Alleen de startmotor draaide enthousiast zn rondjes...
Kan ik ergens onder de motorkap kijken of de choke het goed doet of zou het lampje genoeg moeten zeggen?
ciao

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2011 14:58 #866517 door V300 register
Het lampje zegt alleen of het stangetje uit is getrokken, van het stangetje tot de carb kan de kabel dus wel ergens blijven hangen. Luchtfilterhuis eraf halen en iemand de choke laten bedienen, dan zou je de werking ervan moeten kunnen zien

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2011 15:09 #866519 door V300 register
Hoi Stephan,

Mijn truc was gewoon dagje afwachten en volgende dag opnieuw proberen. Als de motor 1 keer op bedrijfstemperatuur is is er geen probleem meer. Na 2 minuten is de motor nog niet op bedrijfstemperatuur en heb je hem bij het herstarten zo verzopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2011 15:16 #866521 door V300 register
Dat een dagje wachten hielp inderdaad, alleen moet ik er deze zomer 7000 km mee rijden (heen en weer naar de noordkaap) dus dan is een dagje wachten helaas niet altijd een optie :)
Daarnaast hou ik niet van dingen die niet doen wat ik wil ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2011 16:00 #866530 door V300 register
Kewl. Neem foto's en stuur ze door naar de redactie!!!!
redactie @ volvo300club . nl

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2011 16:43 #866542 door V300 register
oke..
hij loopt nu stationair met het luchtfilterhuis open. Als je die dicht doet begint de motor lastiger te lopen. Als je dan gas geeft slaat ie af. Daarna starten ging weer (motor was inmiddels warm).
Misschien is het dus gewoon het luchtfilter want dat heeft inmiddels de kleur van een koffiezakje.
Morgen dus maar even een luchtfilter halen (of is er iemand dichtbij Gorinchem die er een heeft?)
De radiator lijkt ook een beetje te lekken zie ik nu :groovy: maar dat is van later zorg.

Met de deksel erop en zonder filter werkt t ook niet..
Iemand nog andere tips?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2011 17:50 #866554 door V300 register
Luchtfilter kun je gewoon bij brezan ofzo halen, echt geen probleem. Dan wordt de luchttoevoer naar 't luchtfilter toe zodanig belemmerd dat het beestje niet genoeg lucht krijgt. Wel apart, maar haal de buis/behuizing richting 't luchtfilter eens los.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2011 21:13 #866584 door V300 register
hahah, ja volgens mij is het tijd voor een Grote Beurt. (in de goede zin van het woord, niet wat SBS er van maakte)

m.a.w. alle filters, ontstekingsdelen, vloeistoffen etc.

als je 7000 km wilt gaan rijden kom je waarschijnlijk heuvels of zelfs bergen tegen.... in het ideale geval zou ik adviseren om het hele remsysteem te demonteren, reinigen, op de juiste plaatsen smeren en waar nodig met wat nieuwe onderdelen terug in elkaar te zetten.....
toch wel het allerminste minimum is de remvloeistof verversen, doorspoelen en ontluchten..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC