Zekering gaat erdoor met starten en slangen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-02-2011 13:08 #631005
door V300 register
Zekering gaat erdoor met starten en slangen is gemaakt door V300 register
Hallo allen,
We hebben gisteren het ruilblok in de 340 geplaatst, nu gaat bij het starten de zekering erdoor. Volgens ons hebben we alles goed aangesloten. Iemand een idee waar we moeten kijken?
Ook weten we niet helemaal hoe de slangen in de buurt van de carburateur moeten zitten. Ik kan het niet terug vinden.
We hebben gisteren het ruilblok in de 340 geplaatst, nu gaat bij het starten de zekering erdoor. Volgens ons hebben we alles goed aangesloten. Iemand een idee waar we moeten kijken?
Ook weten we niet helemaal hoe de slangen in de buurt van de carburateur moeten zitten. Ik kan het niet terug vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-02-2011 14:05 #866337
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Zekering gaat erdoor met starten en slangen
Zo, heb nu even wat meer tijd om alles toe te lichten.
We hebben dus een ander blok in de auto gezet. We hebben de handleiding "motorswap op stopwatch" gebruikt. Ging allemaal erg goed, maar lang niet zo snel als op die stopwatch. :hmmz:
De elektra is dan ook zo goed als zeker goed aangesloten. Rode dikke plus richting startmotor, de nul/aarde gevlochten kabel stukje daarnaast. Op de dynamo zit ook alles goed. Kabel naar carberateur en waterpompsensor zitten ook goed.
Wel heeft dit blok een andere Renix (die hebben we dus ook gewisseld) en houden we dus 1 stekker over. (Andere blok had het terugwin-systeem, deze niet) 14.4 B en E uit mijn hoofd. De andere 2 stekkers passen maar op 1 manier in de renix. De sensor op het koppelingshuis is niet van het blok af geweest, dus daar zou het ook niet in mogen zitten.
Als we vervolgens proberen te starten brandt de 1e zekering door voor de motor aan slaat. (De startmotor draait dus wel ff, tot de zekering door is gesmolten).
Bovendien twijfelen we of we alle vacuumslangen e.d. rondom carberateur en luchtfilterhuis wel goed hebben aangesloten. We hebben daar wel foto's van gemaakt, maar die zijn kwijt :woops:
Heeft iemand daar een foto van op zijn pc die hij/zij even voor ons online wil zetten?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken! :y:
We hebben dus een ander blok in de auto gezet. We hebben de handleiding "motorswap op stopwatch" gebruikt. Ging allemaal erg goed, maar lang niet zo snel als op die stopwatch. :hmmz:
De elektra is dan ook zo goed als zeker goed aangesloten. Rode dikke plus richting startmotor, de nul/aarde gevlochten kabel stukje daarnaast. Op de dynamo zit ook alles goed. Kabel naar carberateur en waterpompsensor zitten ook goed.
Wel heeft dit blok een andere Renix (die hebben we dus ook gewisseld) en houden we dus 1 stekker over. (Andere blok had het terugwin-systeem, deze niet) 14.4 B en E uit mijn hoofd. De andere 2 stekkers passen maar op 1 manier in de renix. De sensor op het koppelingshuis is niet van het blok af geweest, dus daar zou het ook niet in mogen zitten.
Als we vervolgens proberen te starten brandt de 1e zekering door voor de motor aan slaat. (De startmotor draait dus wel ff, tot de zekering door is gesmolten).
Bovendien twijfelen we of we alle vacuumslangen e.d. rondom carberateur en luchtfilterhuis wel goed hebben aangesloten. We hebben daar wel foto's van gemaakt, maar die zijn kwijt :woops:
Heeft iemand daar een foto van op zijn pc die hij/zij even voor ons online wil zetten?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken! :y:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-02-2011 15:40 #866341
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Zekering gaat erdoor met starten en slangen
Ik zou eerst even kijken waar die zekering voor is, is het de eerste zekering of zekering nummer 1?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2011 21:41 #866398
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Zekering gaat erdoor met starten en slangen
zekering 1 is dimlicht rechts, maw; welke zekering klapt eruit?
over de vacuumslangen, post eens een paar fototjes van de huidige situatie; kan zo zien of er wat verkeerd zit ja of nee en evt hoe het aangesloten moet worden
over de vacuumslangen, post eens een paar fototjes van de huidige situatie; kan zo zien of er wat verkeerd zit ja of nee en evt hoe het aangesloten moet worden
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2011 23:22 #866612
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Zekering gaat erdoor met starten en slangen
Je kunt misschien in de donorauto kijken hoe het daar zat.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2011 22:18 #866725
door V300 register
Het was de zekering voor een draadje dat naar de carburateur loopt. Die hebben we nu even los gehaald en dat werkt. De auto start, wordt tot nu toe ook niet warm.
Mijn klusmaat heeft foto's gemaakt van de slangen, die uploaden we vanavond later even.
Van de week testrijden!
Ik kan nu niet meer in de donorauto kijken aangezien het blok er al uit is.
Mijn klusmaat heeft foto's gemaakt van de slangen, die uploaden we vanavond later even.
Van de week testrijden!

Ik kan nu niet meer in de donorauto kijken aangezien het blok er al uit is.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-03-2011 20:47 #866928
door V300 register
Bedankt voor de hulp zoor zover, de auto rijdt weer als vanouds!
Helemaal klaar, nu snel bezig met de andere 340!
Helemaal klaar, nu snel bezig met de andere 340!
Moderators: Mark Smeets