Vrijdagochtend: koelwatertemeratuur loopt hoog op, toch vreemd.....
Auto langs de kant van de weg gezet, controleren, et voil?: ja hoor, radiateur lek. Anderhalve liter water erin gegooid en weer terug gereden (gelukkig maar een kilometer)
Ik was zo pissig dat ik de auto ter plekke te koop zette voor 150 euro.
Deed ?e het eindelijk weer fatsoenlijk na alle heisa met die carburateur, en nu dit !!!!

Naja. 's Middags weer wat gekalmeerd, op zoek naar een andere radiateur. Zaterdagochtend opgehaald, zaterdagmiddag gemonteerd en de eerste proefrit ging goed. Waterpeil een klein beetje gezakt, maar dat zullen luchtbellen zijn, even in de gaten houden. Temperatuur blijft ook weer mooi stabiel, de wijzer staat een klein beetje meer naar links.
Wat het (de-) monteren betreft: twee?neenhalf uur, inclusief pauze. Ik was nog de meeste tijd kwijt aan het passend maken van de rubberblokjes waar de radiateur in rust, want de 'nieuwe' is iets dikker dan de oude. Voor de rest ging het soepel.
Guus: thx voor de radiateur,
Erik: thx voor de beschrijving voor het wisselen die ik ergens van de site heb geplukt.
Oh ja, praat nooit in het bijzijn van je auto over dat je kleiner en zuiniger wilt gaan rijden. Dan gebeuren er dus dingen zoals hierboven beschreven.....