Startproblemen KOUDE motor

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2011 21:03 #630917 door V300 register
Startproblemen KOUDE motor is gemaakt door V300 register
De laatste tijd heeft mijn volvo 340 1.4 B14.3E (met contactpuntontsteking) het vreemde verschijnsel dat de wagen erg lang moet starten met koude motor.Met lang moeten starten moet je denken aan 8-10sec. (startmotor laten rondgaan voordat de auto aanslaat).Als 'ie aanslaat loopt de motor gelijk goed. Ik start trouwens met de choke knop helemaal uitgetrokken want met minder dan max. gaat het nog moeizamer dat aanslaan.
De rest van de dag doet het probleem zich niet meer voor met starten want kennelijk is dan alles 'warm' .
Startmotor gaat snel genoeg rond iig.
Ik heb wel gemerkt dat er zowel bij koude motor maar ook zelfs na een rit van 100km er steeds vocht uit de uitlaat komt. je zou toch verwachten dat dit alleen de eerste 5km is.....
Soms zie je de waterdruppels gewoon uit de uitlaat komen als de auto net is stilgezet.
Het benzineverbruik is met rustige snelwegritjes(100km/h) tussen 1 op 10 en 1 op 11. met buiten temp van ca. 5graden.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Zou er iets met de afstellingen verkeerd kunnen zijn? co, rijk, arm.
de auto rijdt verder gewoon goed, stationair goed, trekt goed op, allemaal geen probleem.

Is er sprak van 2 afzonderlijke problemen koude startprobleem en zelfs met warme motor waterdampwolken uit de uitlaat of het het met elkaar te maken?

alle tips welkom
alvast bedankt.
anthony

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2011 21:21 #861160 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Startproblemen KOUDE motor
hoi Anthony,
lijkt een luchtlekkage in de aanzuigleiding van de brandstofpomp, hierdoor loopt de benzine langzaam terug de tank in en moet dit bij een wat langere stilstand opnieuw opgepompt worden. hoofdverdachten zijn de koppelstukjes tussen de synflex leiding en de tankvlotter, dus bovenop de benzinetank. check dit topic ook even: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6108

de wolkjes zou ik me niet zo druk om maken, komt door het weer. als er koelwater in het uitlaatcircuit komt dan produceer je ?cht mistbanken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC