Carburateur Weber32DIR
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-01-2011 13:50 #630909
door V300 register
Carburateur Weber32DIR is gemaakt door V300 register
Beste volvo liefhebbers,
Even een kleine voorstelling van mezelf, ik ben namelijk net nieuw op dit forum.
Ik ben Gert Goelen uit Beers, belgi?.
Ik rijd voor het moment in een witte volvo 340 uit 1986.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe carburateur voor mijn wagen.
Na wat opzoek werk zag ik dat de Weber 32DIR carb. bij meerdere wagens gebruikt geweest is.
Is dit ook steeds dezelfde als die van de volvo 340 ? of zitten daar verschillen op ?
Alvast bedankt voor de hulp
Even een kleine voorstelling van mezelf, ik ben namelijk net nieuw op dit forum.
Ik ben Gert Goelen uit Beers, belgi?.
Ik rijd voor het moment in een witte volvo 340 uit 1986.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe carburateur voor mijn wagen.
Na wat opzoek werk zag ik dat de Weber 32DIR carb. bij meerdere wagens gebruikt geweest is.
Is dit ook steeds dezelfde als die van de volvo 340 ? of zitten daar verschillen op ?
Alvast bedankt voor de hulp
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-01-2011 13:58 #860985
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur Weber32DIR
Als je een vervangende carburateur zoekt, neem dan in elk geval degene die correspondeert met het nummer dat achter '32 DIR' komt. Dat nummer kun je aan de voet van de carburateur terugvinden (mogelijk verstopt achter aangekoekte rommel).
Tenzij de carburateur onherstelbaar is ontploft is het misschien een beter idee om de bestaande simpelweg een onderhoudsbeurt te geven. Een andere op je spruitstuk parkeren alleen omdat de huidige niet lekker loopt is zoiets als een nieuwe asbak kopen als die vol zit
Tenzij de carburateur onherstelbaar is ontploft is het misschien een beter idee om de bestaande simpelweg een onderhoudsbeurt te geven. Een andere op je spruitstuk parkeren alleen omdat de huidige niet lekker loopt is zoiets als een nieuwe asbak kopen als die vol zit

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-01-2011 14:22 #860992
door V300 register
Volgens mij heeft iemand hier zin in een sigaret:P hahaha maar; indeed true!
Niels;166399 schreef : Een andere op je spruitstuk parkeren alleen omdat de huidige niet lekker loopt is zoiets als een nieuwe asbak kopen als die vol zit
Volgens mij heeft iemand hier zin in een sigaret:P hahaha maar; indeed true!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-01-2011 14:29 #860993
door V300 register
Uploaded with ImageShack.us
Het schroefje dat in de afneembare huls zit rechts van de foto.
Of ik hem open of dicht zet heeft geen verschil.
De carb is helemaal uiteen geweest. en ik vermoed dat daar vanbinnen iets afgebroken is. mijn CO uitstoot ging direkt naar de 20. Mijn auto drinkt meer als een olifant.

Uploaded with ImageShack.us
Het schroefje dat in de afneembare huls zit rechts van de foto.
Of ik hem open of dicht zet heeft geen verschil.
De carb is helemaal uiteen geweest. en ik vermoed dat daar vanbinnen iets afgebroken is. mijn CO uitstoot ging direkt naar de 20. Mijn auto drinkt meer als een olifant.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-01-2011 15:36 #860995
door V300 register
Haal dat schroefje er is helemaal uit en kijk is of het puntje niet afgebroken is...
Heb zoiets ook gehad, bleek dat de punt van dat schroefje afgebroken was en toen was hij natuurlijk ook niet meer af te stellen!
Heb zoiets ook gehad, bleek dat de punt van dat schroefje afgebroken was en toen was hij natuurlijk ook niet meer af te stellen!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2011 16:47 #861001
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Carburateur Weber32DIR
ben je lekker mee, zo'n halve "revisie"
daar is wel het een en ander mee gerommeld, links van de CO schroef hoort een busje te zitten; hier komt het slangetje naar de ontstekingsunit op
recht daarboven mist het busje ook, de EGR poort rechts van de mengselschroef heeft het busje er nog wel op zitten. carburateur is een 105 of 110 dankzij die opties.
daar is wel het een en ander mee gerommeld, links van de CO schroef hoort een busje te zitten; hier komt het slangetje naar de ontstekingsunit op
recht daarboven mist het busje ook, de EGR poort rechts van de mengselschroef heeft het busje er nog wel op zitten. carburateur is een 105 of 110 dankzij die opties.
Moderators: Mark Smeets