Wanneer distributieriem vervangen van 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2011 19:13 #630879 door V300 register
Wanneer distributieriem vervangen van 340 is gemaakt door V300 register
Ik heb nooit een onderhoudsboekje gekregen bij mijn volvo 340 automaat.
Weet iemand bij hoeveel kilometer je de distributieriem moet vervangen?
Kan het nergens echt duidelijk vinden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2011 19:15 #860356 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer distributieriem vervangen van 340
De 1.4 motor heeft een distributieketting. Deze is redelijk onderhoudsvrij, pas als je echt gaat merken dat hij kapot gaat (rammelen/klapperen bijvoorbeeld) moet je hem vervangen maar in de praktijk is dat eigenlijk haast nooit het geval.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-01-2011 21:18 #860363 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Wanneer distributieriem vervangen van 340
Fijn hoor zo'n ketting, geen zorgen voor een setje kromme kleppen (of de klepbediening zelf moet falen natuurlijk)

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2011 21:26 #860364 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Wanneer distributieriem vervangen van 340
Geen gezeur met distributieriemen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2011 22:04 #860371 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer distributieriem vervangen van 340
[mod]verplaatst naar 1.4 subforum[/mod]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2011 21:47 #860487 door V300 register
Volvo 340 Gl

Hallo allemaal,
Ik registreerde me net op het forum van jullie club, het is de allereerste keer dat ik iets post dus misschien is dit wel de foute plaats... sorry daarvoor in elk geval.
Ik heb een volvo 340GL (1.4) op het oog in Belgi? (woon zelf in Antwerpen) Hij is van '89 met een handgeschakelde 5-bak. Ben samen met eigenaar naar de keuring geweest en daar was hij blanco, het enige was olie op het differentieel achteraan. Hieronder nog enkele spec's:

-103000km
-Nieuwe batterij
-nieuwe bougies en kabels
-nieuwe verdeler aan de bougiekabels

Voor de rest moet hij eens goed opgepoetst worden maar er is nergens roest te zien, ook niet aan het chassis.
Ik heb ermee gereden en wat me opviel was dat ik bij het vertrekken het koppelingspedaal nogal ver moest laten terugkomen voordat hij 'pakte' en vertrok. Voorts trok hij nogal traag op(ik vermoed dat dit ligt aan de wel erg lage bandenspanning). Voorts een waar plezier op de weg!

Nu vroeg ik mij af of iemand van u mij op basis hiervan een advies kan geven over deze auto, ik vind hem namelijk echt charme hebben, en ben opgegroeid in een waar volvo-nest waardoor ik nogal volvo-fan ben
geworden!

Groeten, Jan

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2011 22:01 #860489 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Wanneer distributieriem vervangen van 340
hoog pedaal kan 2 dingen betekenen: pedaal afstellen of een koppeling die het loodje gaat leggen...
koppeling testen doe je door 40/50km te rijden, auto in z'n 4 en plankgas geven. stijgt de snelheid harder dan het toerental; dan is het ok. is het andersom, dan is de koppeling aan z'n einde.

diff dat wat olie lekt is een bekend fenoneem, pakking vervangen en het is opgelost.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC