340 dl loopt niet goed
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-12-2010 15:02 #630817
door V300 register
340 dl loopt niet goed is gemaakt door V300 register
Ik heb een 340 1.4 variomatic uit 1989 met 70000 km op de teller in mijn bezit, de afgelopen 15000km (gemaakt in het afgelopen half jaar) liep de auto als een zonnetje.
nu heb ik gisteren onderhoud gepleegd aan de auto, olie vervangen,filters vervangen, bougies , carburateur gecontroleerd en vastgedraaid.
nu na dit alles loopt de auto ineens niet super meer, hij sputtert bij het optrekken en bij stationair lopen, alleen als ik vol gas geef loopt de motor soepel
nog even om wat dingen uit te sluiten:
zelfde type bougies teruggezet als erin zaten,bougiedopjes NIET omgedraaid, verdelerkap en bougiekabels onlangs vervangen
ik ben net langs de volvo dealer gegaan, die roepen dat er vuil in mn sproeier zit.
zou dat zo ineens kunnen?, ben vrij zeker dat er niets in de carburateur gekomen is
is dit het meest aannemelijke?
hebben jullie nog andere ideen?
weet iemand een volvo kluskoning in de buurt van delft? of heeft iemand zin om wat bij te verdienen?
gr laurens
nu heb ik gisteren onderhoud gepleegd aan de auto, olie vervangen,filters vervangen, bougies , carburateur gecontroleerd en vastgedraaid.
nu na dit alles loopt de auto ineens niet super meer, hij sputtert bij het optrekken en bij stationair lopen, alleen als ik vol gas geef loopt de motor soepel
nog even om wat dingen uit te sluiten:
zelfde type bougies teruggezet als erin zaten,bougiedopjes NIET omgedraaid, verdelerkap en bougiekabels onlangs vervangen
ik ben net langs de volvo dealer gegaan, die roepen dat er vuil in mn sproeier zit.
zou dat zo ineens kunnen?, ben vrij zeker dat er niets in de carburateur gekomen is
is dit het meest aannemelijke?
hebben jullie nog andere ideen?
weet iemand een volvo kluskoning in de buurt van delft? of heeft iemand zin om wat bij te verdienen?
gr laurens
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-12-2010 16:43 #858334
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 dl loopt niet goed
wss heb je de carburateur iets te hard aangespannen met als gevolg dat of je pakking kapot is of de carb krom is getrokken... Dat wil zeggen, hij trekt valse lucht!
Loop is even met een bus remmenreiniger of ??n of ander ontvlambaar goedje (deodorant werkt ook goed, haarlak ook, maar dan plakt alles...) de kant inlaat en de voet van de carburateur na! Merk je een plotse verhoging van toerental (nu niet in carb zelf spuiten als test), dan trekt hij langs daar valse lucht!
Geloof wel dat er klussers in de buurt van Delft te vinden zijn, dus je zal het wel horen
Loop is even met een bus remmenreiniger of ??n of ander ontvlambaar goedje (deodorant werkt ook goed, haarlak ook, maar dan plakt alles...) de kant inlaat en de voet van de carburateur na! Merk je een plotse verhoging van toerental (nu niet in carb zelf spuiten als test), dan trekt hij langs daar valse lucht!
Geloof wel dat er klussers in de buurt van Delft te vinden zijn, dus je zal het wel horen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-12-2010 18:11 #858340
door V300 register
kijk dat is nuttige info! bedankt
ik heb het probleem inmiddels opgelost, 1 van de nieuwe bougies die ik had gekocht kwam krom uit het doosje, en dat was mij helaas niet opgevallen!
met als gevolg dat de vonkafstand niet groot genoeg was en de bougie niet optimaal zijn werk deed.
ben blij toe, alsnog bedankt voor de reactie !!
mvg Lau
ik heb het probleem inmiddels opgelost, 1 van de nieuwe bougies die ik had gekocht kwam krom uit het doosje, en dat was mij helaas niet opgevallen!
met als gevolg dat de vonkafstand niet groot genoeg was en de bougie niet optimaal zijn werk deed.
ben blij toe, alsnog bedankt voor de reactie !!
mvg Lau
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-12-2010 19:20 #858345
door V300 register
Kijk, das ook een mogelijkheid, ik moet toegeven dat ik zover nog niet eens had gedacht! Slim gevonden moet ik zeggen!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-12-2010 20:34 #858351
door V300 register
inderdaad, de ergste problemen zijn vaak de simpelste haha
bedankt voor je snelle reactie!
lau
bedankt voor je snelle reactie!
lau
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-12-2010 12:20 #858367
door V300 register
Goed bezig! zo zie je maar, de 300 serie is altijd lekker makkelijk klussen.
Wat je nu nog rest:
- showroom topic openen
- lid worden
Wat je nu nog rest:
- showroom topic openen
- lid worden
Moderators: Mark Smeets