Een moment van helderheid
- V300 register
- Verbannen
-
In een opwelling zeg ik tegen mijn dochter: "we moeten hem iets vooruit duwen, hij staat verkeerd". Een vrij onzinnige gedachte, al zeg ik het zelf. Maar zo gezegd, zo gedaan en wat denk je? Hij start:humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Maar je hebt dus weer wat te doen Wim, of iss het gewoon de accu die al aan het overlijden was?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Voor de rest kan een startprobleem ook veroorzaakt worden door slijtage in het contactslot of een loszittende zekering of stekker in de zekeringskast (met name de linker en daaraan een gele draad).
Soms ligt het aan de massakabel die naast het bevestigingsplaatje van de accu zit. Deze kan dusdanig gecorrodeerd zijn dat bij (vooral) bij lage temperaturen de stroomkring te veel weerstand heeft.
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn advies: even de startmotor "reviseren". Dat wil zeggen; andere koolborstels erin en goed schoonmaken. Kosten: uurtje tijd en 12,50 aan materiaal.
Een andere startmotor kan ook, maar dan weet je nog niet wat je hebt

- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;162843 schreef : Het klinkt mij in de oren als een koolborstelprobleem.
Mijn advies: even de startmotor "reviseren". Dat wil zeggen; andere koolborstels erin en goed schoonmaken. Kosten: uurtje tijd en 12,50 aan materiaal.
Een andere startmotor kan ook, maar dan weet je nog niet wat je hebt
Dan zou het relais moeten tikken, zonder dat de startmotor aanloopt. Alhoewel dit toch het meest logisch klinkt.
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Ik heb overigens gereviseerde op voorraad. Daar zit garantie op.