Motor B 14.3E - '83 Renix electr. ontsteking zonder meer mogelijk?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-12-2010 12:17 #630793 door V300 register
Met name vraag ik mij af of het koppelingshuis al de nodige voorzieningen heeft om de sensor zo huppekee te plaatsen. Bestaande verdeler kan toch gehandhaafd blijven? Info met foto('s) zie ik i.h.b. graag tegemoet.

(Na mijn formulering, hierboven, nog eens na gelezen te hebben: mijn vraag over de verdeler had ik niet hoeven te plaatsen, dat is evident. Immers de functie van contactpuntjes wordt bij Renix ontsteking overgenomen door de sensor bij vliegwiel, en op de ECU unit van de Renix bevindt zich een aansluiting voor de vacuumvervroeging. Anjo bedankt voor snelle antwoord [hieronder] en om mij uit mijn dromen te halen; dat bedoelde wijziging zo maar even huppekee gaat.)

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2010 12:53 #857046 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Motor B 14.3E - '83 Renix electr. ontsteking zonder meer mogelijk?
nop, contactpuntenkoppelingshuis heeft g??n voorzieningen voor de BDP sensor, ook het vliegwiel is niet voorzien van het 44-2 gatenpatroon voor de sensor.

grootste probleem is de renix met de juiste mapping vinden, voor een B14.3E is dat 401. zijn niet zo veel auto's meer over die en B14.3E met elektrische ontsteking hebben dus dat lijkt me best wel een zoektocht.

als je renix wilt zou ik op zoek gaan naar een B14.4E en dan spruitstukken + downpipe, renix, carburateur, verdeler, vliegwiel en koppelingshuis.

wel ff zorgen dat je het goede vliegwiel/koppelingshuis hebt, zit verschil in tussen handbak en automaat.

maar als je de bovenstaande delen van de B14.4E op je B14.3 schroeft, heb je er wel gelijk 8pk's bij...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC