Benzinepomp werkt niet

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2010 19:32 #630791 door V300 register
Benzinepomp werkt niet is gemaakt door V300 register
Een vriendin van mij heeft een 340 variomatic en hij startte niet. Ik had de benzineslang van de carb gehaald en als ze de motor probleerde te starten kwam er geen benzine uit, als ik er aan zuig komt er vrij weinig benzine uit en vooral lucht.

Aan de benzinepomp zitten 3 slangen, 1 naar de carb en de andere 2 naar... de benzinetank?

ik neem aan dat de benzinepomp met 2 bouten vast zit, ik had ergens gelezen dat je hem met de hand kan kan bedienen om te testen of hij werkt.

mijn vraag is: waar lopen de twee (benzine?)leidingen naartoe waar ik het eerder over had en zijn er nog andere redenen buiten een kapotte benzinepomp waarom de carb geen benzine krijgt?

hopelijk is het een beetje duidelijk en niet te langdradig :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2010 19:52 #856989 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Benzinepomp werkt niet
die 2 is de aanzuig en retourleiding, ik zou de dikkere aanzuigleiding los halen en in een fles benzine hangen. zo kun je uitsluiten of de pomp kapot is

of de proef op de som nemen en eerst een jerrycannetje verse benzine in de tank mikken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2010 19:59 #856990 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Benzinepomp werkt niet
de eerste verdachte bij dit probleem is de aanzuigleiding bovenop de benzinetank. Deze eerst vervangen (zie topic 'slangetjes bij de tank vervangen') samen met de retour slang, want ze zijn eigenlijk per definitie aan vervanging toe.

de doorzichtige 'synflex' leiding kan blijven zitten, eventueel 1 kant afdoppen en dan aan de andere kant zuigen/blazen om hem te testen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-12-2010 15:07 #857059 door V300 register
Ik zal deze week de benzinepomp wel testen dmv een benzineslang in een jerrycan benzine en vervang daarna wel al de slangetjes en zo nodig ook de benzinepomp, mocht deze ook kapot zijn.

thnx voor de reacties, nu kan ik er weer ff tegenaan en hopelijk kan ze straks weer zorgeloos de weg op :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-12-2010 20:38 #857072 door V300 register
Koop wel gelijk een nieuwe pomp en slangen mocht de pomp kapot zijn, pompjes kosten nieuw een goede 30 euries!!!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC