inhouden op deellast
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb uitgebreid gezocht met search maar zag door de bomen het bos niet meer, + ik zag heel veel verhalen waar ik half en half iets aan heb....
dus lekker eigenwijs een nieuw topic starten:no_comment:
Hi Folks,
Bij mijn 340DL 1.4 5bak uit '88 (hele mond vol) merk ik dat de auto op deellast (+/- half gas) inhoudt. Hij schokt even en pakt daarna weer op
of het valt ff helemaal weg (zelfde als geen brandstof/lucht/ontsteking) er gebeurt gewoon even niks ---> Wel zie ik dan een hoop zwarte rook uit de uitlaat... lijken mij onverbrande uitlaatgassen.
Nu ben ik niet zo'n carburateur specialist (volgens mij schrijf ik het zelfs fout)
maar toen ik het luchtfilter even wisselde, viel me op dat ik 2 klepjes zag.
Kan het zijn dat hij ergens schokt omdat ik met half gas 1 klepje blokkeer (wat alles bij elkaar ernstig vervuild is ofzo?)
De zwarte rook lijken me dus onverbrande uitlaatgassen. Bij minder gas of volgas heb ik g??n zwarte rook, stationair ook niet.
De rotor/verdeelkap waren aardig geoxideerd.. heb dit even opgeschuurd en schoongekrapt. Zijn in principe aan vervanging toe, maar het lijkt me dat in de genoemde probleembeschrijving de oorzaak niet de rotor/verdeelkap is... want dan moet ik altijd schokjes merken, nietwaar?
Graag jullie tips
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
= goed!Marcel480;162252 schreef : Nu ben ik niet zo'n carburateur specialist (volgens mij schrijf ik het zelfs fout)
en dus sowieso vervangen, want dat kan toch ??n van de oorzaken zijn van het 'minder' lopen.Marcel480;162252 schreef : De rotor/verdeelkap waren aardig geoxideerd..
die twee klepjes = de choke, kan het mijns inziens niet aan liggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Acceleratiesproeier had ik al het een-en-ander over gelezen, de verduidelijking/uitleg die je geeft Anjo klinkt redelijk logisch....
Maar.. als ik onderin vol gas geef gaat hij in een keer door, zonder inhouden/stotteren....
Zal eens verder gaan lezen op acceleratie sproeier en foto's maken voor jullie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
ja dat dacht ik eigenlijk ook, had het nog ff opgezocht...kon het niet zo snel vinden.AvdAkker;162255 schreef : op dat jaar is er als het goed is maar 1 chope klep
Als je de hele tijd de tweede trap gebruikt, dan is er weinig aan de handMarcel480;162256 schreef : Maar.. als ik onderin vol gas geef gaat hij in een keer door, zonder inhouden/stotteren....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;162253 schreef : ik wed op een acceleratiesproeier die los zit, dan loopt als je gas geeft de 2e trap vol, op het moment dat de 2e trap dan open gaat, komt er een vloedgolf aan benzine de moyor in zetten.
Kan dat dus ook het mogelijke probleem van het enorme verbruik van de auto zijn?
(voornamelijk rustig snelweg 110km/h en verder rustig binnendoor resulteert in 120 km en bijna een halve tank weg..)
Tot nu toe nog niet meer kunnen halen dan 200km op 1 tank....
dat vindt een student niet altijd fijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
nee zat met de HTC te forummen, dan krijg je dat.
vwb het verbruik zou ik alle brandstofslangen vervangen, motor een grondige onderhouds beurt geven en evt de carburateur reviseren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;162652 schreef : wahahahha omfg
nee zat met de HTC te forummen, dan krijg je dat.
vwb het verbruik zou ik alle brandstofslangen vervangen, motor een grondige onderhouds beurt geven en evt de carburateur reviseren.
Thanks, maar dat zit er momenteel even niet in.. vandaar de vraag!
Helaas, dan moet ik iets anders verzinnen. Sparen zit er nu ook niet in met deze brandstof kosten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.