Vervangen brandstofslangetjes op benzinemeter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2010 18:38 #630752 door V300 register
Vervangen brandstofslangetjes op benzinemeter is gemaakt door V300 register
Dag allemaal,

Ik heb vandaag de twee kleine stukjes brandstofslang naar de benzinepomp vervangen. Wilde dat ook doen met de slangetjes van de benzinemeter bovenop de tank achterin de auto (340 DL 14.4E 1985). Ronde plaat verwijderd in de kofferbak en zie dan de benzineslangetjes maar ik zie niet waar deze op de kunststofleiding komen, ook niet bij het onder de auto liggen. Ook met mijn vingers kan ik niet voelen hoelang deze stukjes zijn. Heeft iemand een tip hoe deze stukjes slang te vervangen?

HG Pjotr

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-11-2010 19:44 #853213 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Vervangen brandstofslangetjes op benzinemeter
Heb je al even gezocht of rondgekeken op dit forum?

Er is een gedeelte dat garage scene heet waarin een topic staat over het vervangen van de brandstof slangen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2010 20:15 #853218 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen brandstofslangetjes op benzinemeter
Ik heb van alles gelezen tot mijn ogen moe werden :), maar geen antwoord kunnen vinden.

Ik denk dat ik nog niet alle functies van dit forum beheers! Waar vind ik garage scene?

HG Pjot

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2010 20:19 #853219 door V300 register

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2010 21:59 #853224 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen brandstofslangetjes op benzinemeter
Kontje van de auto even wat omhoog.
Ratel met verlengstuk, geloof nr. 13 de 4 bouten waar de tank mee vast zitten voor een beetje losdraaien en achter zo ver als het kan, je kan het uiteinde van de bout voelen in het hoekige kokertje waar die in zit. Oh ja spuit de bout eerst even lekker in met WD40 of zo in dat kokertje, kan je van de buitenzijde van de auto bij.
Hup hup slangetjes lospielen en 2 nieuwe stukjes erop en let op!!!! dat de tonnetjes in de kunstof leidingen zitten!!!
En ach, als je toch bezig ben, vervang zal allemaal maar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2010 23:46 #854039 door V300 register
Is het nog gelukt?????????????

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2010 23:20 #854099 door V300 register
Nee, wel leuk dat je er naar vraagt. Toen ik de vraag postte zat de tank nog vol en dacht ik beter even te wachten. Inmiddels heb ik zoveel andere dingen gedaan (voet gevlakt, pakkingen gesneden etc. (en loopt hij nu sinds twee dagen redelijk) dat ik denk dat het daar niet aan lag. Ik wil nog wel steeds die slangetjes vervangen (maar beter, zoals jij zei, even allemaal vervangen)en heb jouw antwoord opgeslagen in mijn eigen How To document. Wanneer het iets beter weer wordt........

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-12-2010 10:18 #854111 door V300 register
De 2 kleine slangetje bij mij bovenop de tank waren echt doorweekt van de benzine, de rest was er beter aan toe maar heb natuurlijk alles vervangen, was er toch wel een paar uur mee bezig, 2e keer zal heel wat rapper gaan:yeah:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC