Schokken 343
- V300 register
- Verbannen
-
Sinds kort ben ik in het bezit van een prachtige, roestvrije 343 uit '81, met omgevouwen bumpers. Oude neus dus. Nu heeft ie 1 hardnekkig probleem. Samen met een bevriende monteur is de ontsteking vervangen. Sindsdien loopt ie stationair heel goed, alleen bij meer gas geven (acceleren, maakt niet uit bij welke snelheid) gaat hij vreselijk schokken, het rijdt werkelijk helemaal niet. Onderhoud is allemaal keurig bij gehouden, van de vorige eigenaar zijn alle nota's v/a aankoop in 1981 aanwezig. Er is wel een B14.4 ruilblok uit een '84-er ooit eens ingegaan en de cylinderkop is eens gereviseerd, maar het lijkt mij sterk dat daar het probleem in zit...
Kleppen zijn gesteld, ontsteking is vervangen, vacuumpotje (was lek) is vervangen door een goed werkende, bobine is vervangen door een nieuwe.., wij weten het niet meer. Wie weet wat het zou kunnen zijn..?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
als je komende week tijd hebt om op een ochtend langs te komen met de auto kan ik dat wel diagnotiseren cq meteen oplossen.
- V300 register
- Verbannen
-
Dank je voor het aanbod, ik hou het even in gedachten i.v.m het feit dat de 343 nu bij Peeters staat in de Zeg. Die schijnen nogal veel ervaring te hebben met oude auto?s. Ik kom ?m wel een keer laten zien aan je als ie weer goed rijdt, hij is echt heel mooi.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Gefeliciteerd met de aanschaf.
- V300 register
- Verbannen
-
Dank je! Zal 'm wel eens op het forum zetten als ik 'm weer heb, hij is echt heel, heel, heel erg mooi. Tectyleren is trouwens al gedaan, er namelijk nagenoeg geen plekje aan, bodem is ook nog helemaal hard.
Schokken is overigens nog niet opgelost, contactpuntjes blijven inbranden. Een paar kilometer lang rijdt ie als een zonnetje, daarna is het weer hetzelfde...
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Kan natuurlijk wel zijn dat dat niet de juiste is..., bobine kan ook nog te veel spanning geven natuurlijk...
Andere suggesties nog..?
Nog een ander vraagje: een 5 bak i.p.v. 4 bak gaat zonder problemen toch, of moet daar nog het e.e.a. voor worden aangepast?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Vermilion;160687 schreef : Daar hoef je verder niks voor aan te passen, gewoon eronder hangen en aansluiten. Misschien hoogstens de knop op je pook verwisselen voor degene waar ook de 5e op staat :+
Inderdaad, super simpel

- V300 register
- Verbannen
-