slangen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2010 22:06 #630731 door V300 register
slangen? is gemaakt door V300 register
Dag allemaal,

Ik ben bezig de slecht-loop problemen van mijn volvo 340 DL uit 1985 op te lossen. Gisteren de gehele carburateur losgehaald, alle pakkingen geimpregneerd met vloeibare pakking en weer vastgedraaid, alle sproeiers nagekeken evenals vlotter etc. Geen resultaat!
Wanneer ik naar de reeds gevoerde discussies op dit forum kijk, denk ik dat de volgende stap de vacuumslangen zijn. Ik zag dat met name de slang van de rembekrachtiger naar de motor erg slecht is, ik vermoed niet meer dicht. Weet iemand waar ik die kan bestellen? Waar kun je uberhaupt allerlei slangen voor de 340 bestellen? Ook zag ik in de genoemde slang een soort plastic 'ding' zitten met een pijl erop en het woord motor erop. Waar dient dat ding voor?

Verder zag ik dat de 'tuit'' aan het luchtfilterhuis ontbreekt. Heeft iemand nog zo'n ding liggen? Enne, kan het ontbreken ervan een verklaring geven voor de problemen met het lopen van de motor?

Ik ga aanstaand weekeinde naar de lascursus van de club. Wanneer iemand slangen heeft en/of zo'n tuit (tegen vergoeding uiteraard) hou ik me aanbevolen om ze daar van je over te nemen.

Graag jullie reacties.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2010 22:10 #852479 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slangen?
Die vacuum slang kun je gewoon bij een brezan ofzo halen. Het plastic ding moet zo in die slang zitten dat de pijl naar de motor aansluiting-zijde van de kabel zit. Deze slang kan zeker een oorzaak zijn voor slecht lopen, weet ik uit ervaring ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2010 22:15 #852480 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic slangen?
carburateurs en vloeibare pakking is een regelrechte no-go!

de enige plek waar je dit eventueel mag gebruiken is onder de carburateurvoet; bij de montage van de carburateur zelf en evt bij het inlaatspruitstuk (maar is bij beiden niet nodig als de vlakken recht zijn en de pakkingen goed; nieuw dus.)

bij alle overige pakkingen absoluut geen vloeibare pakking aangezien dit zeer hoogstwaarschijnlijk de werking van de carburateur schaad (ook benzine-bestendige pakking lost op in benzine; gevolg is verstopte sproeiers kanaaltjes en een carburateur die waarschijnlijk weggegooid kan worden omdat je het niet goed schoonkrijgt)

slang van de rembekrachtiger is "vacuumslang", dit is bij de beter gesorteerde automaterialenhandel te krijgen; vacuumlek is idd reden dat de motor slecht gaat lopen, het plastic ding met de pijl erop is een terugslagklep, deze houd motorvacuum vast in de rembekrachtiger zodat de bekrachtiger nog even blijft werken als de motor uitvalt/uit staat

als enkel de tuit ontbreekt; en niet de warmtewisselaar + slang dan heeft dit geen invloed op het lopen van de motor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2010 22:31 #852487 door V300 register
Dag Marcel en Anjo,

Bedankt voor jullie reacties.
Marcel, welke kabel bedoel jij, bedoel je niet slang?

Anjo, er loopt bij mij geen slang naar de warmtewisselaar. Deze zit toch in het uiteinde meteen na de tuit (soort klep die reageert op warmte?). Ik heb wel een slang naar de onderzijde van het luchtfilterhuis. Is dat die je bedoelt?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2010 23:53 #852503 door V300 register
Peter, ga eerst maar eens nieuwe pakkingen bestellen en die troep er tussen vandaan halen:yesyes::yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2010 11:15 #852513 door V300 register

Pjotr;160094 schreef : Dag Marcel en Anjo,

Bedankt voor jullie reacties.
Marcel, welke kabel bedoel jij, bedoel je niet slang?

Ik bedoelde inderdaad de rembekrachtiger slang :f

De slang van de warmtewisselaar loopt als het goed is vanaf de onderkant van de wisselaar naar het spruitstuk, naar deze buis:
[img

(klik voor groter)

Hier zie je ook een deel van de vacuum slang op de downpipe liggen, hier wil je hem niet hebben liggen, langs de andere kant van de motor om is beter :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC