Rubbers uitlaat
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-11-2010 15:33 #630716
door Wouter Borsje
Rubbers uitlaat is gemaakt door Wouter Borsje
Hallo V300 liefhebbers.
Afgelopen week was ik bij de automaterialen zaak voor een setje uitlaatrubbers die de einddemper op zijn plek houden
Het gaat om ronde rubber ringen die om twee haakjes gaan op de demper en om twee 'boogjes' aan de auto alwaar ze ook door klemmetjes op hun plek gehouden worden.
Deze waren daar niet meer te verkrijgen en ook de dealer kan ze niet meer leveren.
Misschien dat jullie al bekend zijn met dit probleem, het zijn juist deze rubber ringen die na anderhalf jaar gebruik al weer flinke scheuren beginnen te vertonen.
Zijn er mensen onder ons die een adres/internet site weten waarop deze nog te bestellen zijn?
Of zijn er wellicht alternatieven voor deze ringen? ( bijvoorbeeld een ander model Volvo of ande merk auto waar vergelijkbare ringen gebruikt worden)
Ik heb het onderdeel nr er even bijgezocht, deze is al het goed is: 3100099-5
Alvast bedankt voor jullie reacties, er zijn vast nog meer V300 bezitters die dit scheuren van de rubber ringen herkennen en met iemand die deze nog kan leveren geholpen zouden zijn.
Afgelopen week was ik bij de automaterialen zaak voor een setje uitlaatrubbers die de einddemper op zijn plek houden
Het gaat om ronde rubber ringen die om twee haakjes gaan op de demper en om twee 'boogjes' aan de auto alwaar ze ook door klemmetjes op hun plek gehouden worden.
Deze waren daar niet meer te verkrijgen en ook de dealer kan ze niet meer leveren.
Misschien dat jullie al bekend zijn met dit probleem, het zijn juist deze rubber ringen die na anderhalf jaar gebruik al weer flinke scheuren beginnen te vertonen.
Zijn er mensen onder ons die een adres/internet site weten waarop deze nog te bestellen zijn?
Of zijn er wellicht alternatieven voor deze ringen? ( bijvoorbeeld een ander model Volvo of ande merk auto waar vergelijkbare ringen gebruikt worden)
Ik heb het onderdeel nr er even bijgezocht, deze is al het goed is: 3100099-5
Alvast bedankt voor jullie reacties, er zijn vast nog meer V300 bezitters die dit scheuren van de rubber ringen herkennen en met iemand die deze nog kan leveren geholpen zouden zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2010 15:47 #852222
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Rubbers uitlaat
Kan de dealer niet leveren? Dat is raar, volgens mij zitten die onder meer Volvo's. Ik weet zeker dat m'n vader op de zaak een bakje met die rubbers heeft liggen. Misschien dat ze iets anders van formaat zijn? Maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-11-2010 16:26 #852223
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Rubbers uitlaat
Ja daar vroeg ik de dealer ook al naar; zitten er geen soortgelijke rubbers onder andere Volvo's? (bv de 240)
Daar kreeg ik helaas geen bevestigend antwoord op.
Zou je dat misschien eens na willen vragen bij jouw vader Kevin?
Daar kreeg ik helaas geen bevestigend antwoord op.
Zou je dat misschien eens na willen vragen bij jouw vader Kevin?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2010 20:59 #852243
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rubbers uitlaat
Die kan ik nog gewoon krijgen hier, heb er in augustus nog een aantal gehaald! Zijn van Bosal.
Als je er haast mee hebt, kan ik er morgen wel eentje meenemen? Ik zal iig het onderdeelnummer even opzoeken.
Als je er haast mee hebt, kan ik er morgen wel eentje meenemen? Ik zal iig het onderdeelnummer even opzoeken.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-11-2010 21:42 #852254
door Wouter Borsje
Dus als ik het goed begrijp produceert Bosal die ook zelf?
Mocht je het betreffende onderdeel nummer kunnen vinden zou dat heel mooi zijn.
Aardig van je dat je er eentje mee wil nemen maar dat hoeft niet hoor, het gaat me er maar om dat ik weet waar ze nog te bestellen zijn en of ze nog steeds in productie zijn aangezien ze relatief snel scheuren beginnen te vertonen.
Mooier nog zou een goed bruikbaar alternatief rubber ring zijn die wat dikker is of van een soort rubber samenstelling die wat langer tegen de stress van een er aan hangende uitlaat(demper) kan.
Mocht je het betreffende onderdeel nummer kunnen vinden zou dat heel mooi zijn.
Aardig van je dat je er eentje mee wil nemen maar dat hoeft niet hoor, het gaat me er maar om dat ik weet waar ze nog te bestellen zijn en of ze nog steeds in productie zijn aangezien ze relatief snel scheuren beginnen te vertonen.
Mooier nog zou een goed bruikbaar alternatief rubber ring zijn die wat dikker is of van een soort rubber samenstelling die wat langer tegen de stress van een er aan hangende uitlaat(demper) kan.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2010 22:53 #852277
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Rubbers uitlaat
Bij de onderdelenboeren hier in Oosterhout hebben ze hele bakken/lades vol met rubber ringen in allerlei vormen, soorten en maten... Ik kan me niet voorstellen dat die uniek voor Volvo zijn...

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-11-2010 23:12 #852280
door Wouter Borsje
Nee zo'n donkerpaars vermoeden heb ik nou eigenlijk ook dat het geen uniek of bijzonder onderdeel is, ik ben alleen niet zo heel erg thuis in die dingen.
En helaas krijg ik vaak bij zowel de automaterialenzaken als de dealer het idee dat ze je er ook niet verder mee willen helpen (bv even nagaan of een ander type rubber ring met ongeveer dezelfde maat ook beschikbaar/op voorraad is)
Toch ook maar eens een beetje struinen op internet of er rubber ringen zijn met dezelfde maat, wie weet word ik daar ook nog wat wijzer van.
En helaas krijg ik vaak bij zowel de automaterialenzaken als de dealer het idee dat ze je er ook niet verder mee willen helpen (bv even nagaan of een ander type rubber ring met ongeveer dezelfde maat ook beschikbaar/op voorraad is)
Toch ook maar eens een beetje struinen op internet of er rubber ringen zijn met dezelfde maat, wie weet word ik daar ook nog wat wijzer van.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2010 10:58 #852294
door 16673-dummy
Vanmiddag zal ik het nummer even meenemen. Is aftermarket, van Bosal, met dito nummer. Die moeten (!) ze gewoon nog kunnen bestellen (de materialenzaak al helemaal!), dus als ze dat niet kunnen is dat gewoon een kwestie van onwil.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
05-11-2010 11:04 #852296
door Wouter Borsje
Dank je Joost!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2010 17:21 #852345
door 16673-dummy
Wouter, gisteren ben ik 't vergeten maar bij deze alsnog: Bosal nummer 255-397.
De EUR-barcode (er staat ook een USA-barcode op) is 3351642553971.
Succes.
De EUR-barcode (er staat ook een USA-barcode op) is 3351642553971.
Succes.
Moderators: Mark Smeets