auto houdt in tijdens rijden en optrekken
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-10-2010 11:16 #630678
door V300 register
auto houdt in tijdens rijden en optrekken is gemaakt door V300 register
Hallo,
sinds enige tijd heb ik problemen met mijn volvo 340 variomatic uit 1982.
Tijdens het rijden (ook bij optrekken) houdt hij vaker in, soms zelfs zo erg dat de snelheid terug valt of bij het optrekken hij bijna niet van de plaats komt. Hij gaat dan bokkend en stotend vooruit.
Daarnaast loopt de motor stationair zo nu en dan onregematig.
De contactset, de boogies en de boogiekabbels zijn vervangen. Maar daar ligt het niet aan.
Heeft iemand van jullie misschien een idee wat het zou kunnen zijn?
sinds enige tijd heb ik problemen met mijn volvo 340 variomatic uit 1982.
Tijdens het rijden (ook bij optrekken) houdt hij vaker in, soms zelfs zo erg dat de snelheid terug valt of bij het optrekken hij bijna niet van de plaats komt. Hij gaat dan bokkend en stotend vooruit.
Daarnaast loopt de motor stationair zo nu en dan onregematig.
De contactset, de boogies en de boogiekabbels zijn vervangen. Maar daar ligt het niet aan.
Heeft iemand van jullie misschien een idee wat het zou kunnen zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2010 11:36 #850749
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic auto houdt in tijdens rijden en optrekken
vervang ook de verdelerkap + rotor
daarna, carburateur.
mogelijk zit de acceleratiesproeier los, als je het luchtfilterhuis verwijderd moet je in de poort waar de choke klep zit een duidelijk straaltje zien als je handmatig wat gas geeft, zie je een waterval (ook in de poort zonder klep) dan zit de acceleratiesproeier los; hetgeen het inhouden kan veroorzaken.
onregelmatige stationairloop staat daar echter weer los van, dat kan meerdere oorzaken hebben; van valse lucht tot verlopen vlotterhoogte (of losgetrild vlotterdeksel) /kapotte vlotterdekselpakking etc
daarna, carburateur.
mogelijk zit de acceleratiesproeier los, als je het luchtfilterhuis verwijderd moet je in de poort waar de choke klep zit een duidelijk straaltje zien als je handmatig wat gas geeft, zie je een waterval (ook in de poort zonder klep) dan zit de acceleratiesproeier los; hetgeen het inhouden kan veroorzaken.
onregelmatige stationairloop staat daar echter weer los van, dat kan meerdere oorzaken hebben; van valse lucht tot verlopen vlotterhoogte (of losgetrild vlotterdeksel) /kapotte vlotterdekselpakking etc
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-10-2010 13:10 #850833
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic auto houdt in tijdens rijden en optrekken
Dankjewel voor je reactie en advies.
Ik ga het nakijken en hopelijk krijg ik het euvel verholpen.
Ik ga het nakijken en hopelijk krijg ik het euvel verholpen.
Moderators: Mark Smeets