Katalysator bouwen onder 86ér
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2010 20:22 #630551
door Ted Bogers
Katalysator bouwen onder 86ér is gemaakt door Ted Bogers
Ik heb begrepen dat ik onder mijn 86 er ook een uitlaat met katalysator kan bouwen.
Liever zou ik dit niet doen maar mijn voorpijp heeft een gat bovenop en ik heb hier tot op heden geen vervanger voor terwijl ik wel hele uitlaatsystemen met katalysator heb liggen.
Anjo heeft mij wel eens verteld dat er in de bedrading dan iets moet worden veranderd (Op de renix?)
Graag nog een keer een duidelijke uitleg.
Tevens wil ik graag weten of er nog te lassen is aan een voorpijp.
Groeten en voorbaat dank
Ted Bogers
Dordrecht
Liever zou ik dit niet doen maar mijn voorpijp heeft een gat bovenop en ik heb hier tot op heden geen vervanger voor terwijl ik wel hele uitlaatsystemen met katalysator heb liggen.
Anjo heeft mij wel eens verteld dat er in de bedrading dan iets moet worden veranderd (Op de renix?)
Graag nog een keer een duidelijke uitleg.
Tevens wil ik graag weten of er nog te lassen is aan een voorpijp.
Groeten en voorbaat dank
Ted Bogers
Dordrecht
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
14-09-2010 22:35 #845897
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Katalysator bouwen onder 86ér
Lijkt me sterk dat er geen voorpijp te vinden is. Heb je een enkele poijp of dubbele (driehoekige) aansluiting waaruit twee pijpen komen die later weer samen komen tot of een enkele pijp of een driehoekig koppelstuk.
Lassen is veelal een tijdige oplossing.
Lassen is veelal een tijdige oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2010 23:14 #845907
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Katalysator bouwen onder 86ér
tijdige, of tijdelijke, Erik? (subtiel verschil...)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
14-09-2010 23:16 #845909
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Katalysator bouwen onder 86ér
oeps tijdelijke...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-09-2010 12:22 #845933
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Katalysator bouwen onder 86ér
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2010 18:39 #845957
door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Katalysator bouwen onder 86ér
De pijp die ik zoek is inderdaad dubbel met een driehoekige aansluiting aan de spruitstukkant en een ronde aansluiting voor de middendemper (Zonder flens)
Bedankt voor de link naar het topic. Daar kom ik een eind mee op weg.
Voorlopig maar met blik, klemmen en gum/gum aan de slag om hem maandag door de keuring te krijgen.
gr. Ted
Bedankt voor de link naar het topic. Daar kom ik een eind mee op weg.
Voorlopig maar met blik, klemmen en gum/gum aan de slag om hem maandag door de keuring te krijgen.
gr. Ted
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2010 18:56 #845958
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Katalysator bouwen onder 86ér
op een B14.4E is normaal de C-stekker van de Renix niet aangesloten,
heb je een B14.4E met katalysator dan is de C-stekker van de Renix aangesloten, pennen C-6 en C-7 zijn dan aan massa gelegd.
dit verlaat de ontstekingsmapping met 6 graden zodat de katalysator optimaal presteerd (hogere bedrijfstemperatuur uitlaat) en het kreng kost tegelijkhertijd helaas 2 pk's
bij B14.4S motoren wordt het wat tricky, deze heeft reeds C-6 en C-7 aan massa liggen dankzij de EGR, Pulsair en het decelleratiemechanisme, de uitlaatgassen zijn dus al een stuk zuiverder. of een katalysator dan nadelige gevolgen heeft of dat het volgens de milieu cijfers toendertijd niet meer nodig was durf ik niet te zeggen, er is iig geen enkele auto afgeleverd met een B14.4S motor + katalysator.
heb je een B14.4E met katalysator dan is de C-stekker van de Renix aangesloten, pennen C-6 en C-7 zijn dan aan massa gelegd.
dit verlaat de ontstekingsmapping met 6 graden zodat de katalysator optimaal presteerd (hogere bedrijfstemperatuur uitlaat) en het kreng kost tegelijkhertijd helaas 2 pk's
bij B14.4S motoren wordt het wat tricky, deze heeft reeds C-6 en C-7 aan massa liggen dankzij de EGR, Pulsair en het decelleratiemechanisme, de uitlaatgassen zijn dus al een stuk zuiverder. of een katalysator dan nadelige gevolgen heeft of dat het volgens de milieu cijfers toendertijd niet meer nodig was durf ik niet te zeggen, er is iig geen enkele auto afgeleverd met een B14.4S motor + katalysator.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-09-2010 03:27 #846103
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Katalysator bouwen onder 86ér
yep was niet nodig om kat te gebruiken, maar ze voldeden aan de norm met enkel de iets latere ontsteking, misschien maar 1 pk verlies ipv 2 met een kat.
voor 1992 was het nodig geweest om een injectie (al was het maar monopoint) op de B14 te schroeven, hebben ze niet meer gedaan omdat het toch al een uitlopend model was.
voor 1992 was het nodig geweest om een injectie (al was het maar monopoint) op de B14 te schroeven, hebben ze niet meer gedaan omdat het toch al een uitlopend model was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets