Vervangen pakking waterpomp
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-07-2010 09:08 #630370
door V300 register
Vervangen pakking waterpomp is gemaakt door V300 register
Mijn waterpomp lekt nog steeds wat op de pakking en aangezien ik van Wouter op de sleuteldag een pakking heb overgenomen moet het er toch maar eens van komen.:halo:
Heb natuurlijk al flink op het forum gekeken maar heb toch wat vraagjes voor de zekerheid.
Boutjes met beleid losmaken en schroefdraad goed schoonmaken.
Natuurlijk flink spoelen met de aftapplug los.
Blok en waterpomp goed schoonmaken en zorgen voor glad oppervlak.
Boutjes weer met Loctite vasmaken enz.
Maar: moet er nog meer los behalve riem en wat slangen voor het gemak!
Moet er nog wat vloeibare pakking tussen zodat de pakking netjes blijft zitten en goed afdicht??
Of zijn er nog andere supertips??
Heb natuurlijk al flink op het forum gekeken maar heb toch wat vraagjes voor de zekerheid.
Boutjes met beleid losmaken en schroefdraad goed schoonmaken.
Natuurlijk flink spoelen met de aftapplug los.
Blok en waterpomp goed schoonmaken en zorgen voor glad oppervlak.
Boutjes weer met Loctite vasmaken enz.
Maar: moet er nog meer los behalve riem en wat slangen voor het gemak!
Moet er nog wat vloeibare pakking tussen zodat de pakking netjes blijft zitten en goed afdicht??
Of zijn er nog andere supertips??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2010 09:42 #837399
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vervangen pakking waterpomp
ik zou de boutjes zonder loctite vastzetten! rekspanning van de bout is genoeg als borging op die lengte.
wat wel slim is is vaseline/kopervet oid op de schacht van de bout smeren, dan krijgt de bout geen kans om aan het waterpomphuis vast te rotten (daardoor breken ze nog wel eens af)
wat wel slim is is vaseline/kopervet oid op de schacht van de bout smeren, dan krijgt de bout geen kans om aan het waterpomphuis vast te rotten (daardoor breken ze nog wel eens af)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-07-2010 10:54 #837402
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen pakking waterpomp
Hoi Anjo, bedankt.
Verder geen vloeibare pakking erbij??
Oh ja, die v-snaar moet je die nog op een speciale manier loshalen en weer erom leggen en aan spannen??
Verder geen vloeibare pakking erbij??
Oh ja, die v-snaar moet je die nog op een speciale manier loshalen en weer erom leggen en aan spannen??
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2010 12:39 #837405
door Anjo van den Akker
klein beetje vloeibare pakking mag maar het is niet de bedoeling dat dat boel afdicht, zoals je zelf al zei; de kop goed schoonmaken.
ik doe dat zelf door simpelweg de waterpomppoelie los te halen en de dynamo etc gewoon vast laten zitten, is sneller als ook de dynamo lossen maar je moet wel wat handigheidjes weten als je het spul weer monteerd:D
ik doe dat zelf door simpelweg de waterpomppoelie los te halen en de dynamo etc gewoon vast laten zitten, is sneller als ook de dynamo lossen maar je moet wel wat handigheidjes weten als je het spul weer monteerd:D
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-07-2010 19:37 #837514
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen pakking waterpomp
Aha, handigheidjes;D Waar haal ik die vandaan:halo:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2010 21:08 #837526
door Anjo van den Akker
nou het moeilijke daarbij zit vooral in het uitlijnen van de 3 gaten in waterpomp en poelie; ik draai dan vooraf de poelie in de goede stand en span dus eigenlijk de v-snaar weer terwijl ik de poelie op de pomp trek; daarna evt met een kruiskopschroevendraaier de poelie draaien zodat de gaatjes 100% overeen komen en vastschroeven maar.
andere mogelijkheid is uiteraard gewoon de dynamo lossen en de riem iets slap laten hangen; dan gaat dit proces wat makkelijker.
andere mogelijkheid is uiteraard gewoon de dynamo lossen en de riem iets slap laten hangen; dan gaat dit proces wat makkelijker.
Moderators: Mark Smeets