Spruitstukpakking en EGR klep
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-06-2010 20:02 #630340
door V300 register
Spruitstukpakking en EGR klep is gemaakt door V300 register
Gezien de herrie ziet er naar uit dat de spruitstukpakking van 'Loedertje' de geest heeft gegeven, wat ook gelijk het belabberd slecht stationair lopen van de afgelopen dagen zou verklaren. Bij het zoeken naar het lek viel ook op dat de carburateur bij stationair lopen een enorme hoeveelheid warme lucht uitbraakt. Dat kan natuurlijk door de kapotte pakking komen, maar ook door een defecte EGR klep. 
Vragen, vragen, vragen ...

Vragen, vragen, vragen ...
- Bij welk toerental hoort de EGR klep te openen?
- Hoeveel invloed heeft een defecte EGR klep op het (schakel)vacuum?
- En nu ik hier toch ben: wat is de snelste weg naar nieuwe pakkingen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-06-2010 21:29 #836472
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spruitstukpakking en EGR klep
begin eerst maar eens met die EGR klep schoon te maken.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2010 21:43 #836480
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Spruitstukpakking en EGR klep
H? Leo, leuk om nu ook een gezicht bij de naam "Fluffball" te hebben! 
Hij schakelt nog steeds niet goed op dus?

Hij schakelt nog steeds niet goed op dus?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-06-2010 22:41 #836491
door V300 register
Ik kan je nog iets beters aanraden: Probeer die EGR-klep onklaar te maken.
Dit systeem (Exhaust Gas Recirculation) zorgt ervoor dat de auto zich beter aan de emissie-eisen houdt. Eigenlijk raar toch om uitlaatgas terug in de motor te leiden?!
Het levert namelijk een minder rendabele motor op --> meer verbruik. En dat wil je niet.
Kortom: gewoon de gaten van de EGR afdichten. Wat mij part pak je een grote tang en knijp je ergens de leiding gewoon dicht
Is een beetje een beun-oplossing, maar wel redelijk effectief.
Dit systeem (Exhaust Gas Recirculation) zorgt ervoor dat de auto zich beter aan de emissie-eisen houdt. Eigenlijk raar toch om uitlaatgas terug in de motor te leiden?!

Het levert namelijk een minder rendabele motor op --> meer verbruik. En dat wil je niet.
Kortom: gewoon de gaten van de EGR afdichten. Wat mij part pak je een grote tang en knijp je ergens de leiding gewoon dicht

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2010 23:06 #836493
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Spruitstukpakking en EGR klep
bij een b14 egr zit er geen leiding maar een vage klep die een directe link tussen in en uitlaatspruitstuk afsluit.
dat afdichten en de gehele klep zelf verwijderen is the way to go.
dat afdichten en de gehele klep zelf verwijderen is the way to go.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2010 00:23 #836509
door V300 register
@Bodejodel
Ah, nu weet ik wie ik voor mij had. Ik had jou in de buurt van het politiebureau gepositioneerd
. De CVT schakelt inmiddels weer, maar ik vertrouw het voor geen cent.
*hoort sadistisch gelach op de parkeerplaats*
@anderen
Ik denk dat ik die EGR klep inderdaad maar verwijder. Wat er niet op zit kan ook niet voor problemen zorgen. Het vreemde is dat er zondagmorgen nog niets aan de hand was. Zondagmiddag wilde het beestje opeens niet meer stationair lopen (solenoid bleef hangen) en merkte ik dat de motor opeens lawaaierig en rauw begon te lopen. Ik heb eens gekeken hoe die EGR klep werkt en ik kan mij bijna niet voorstellen dat die zo abrupt de geest geeft. Ik zal morgen het spruitstuk eens demonteren, daar moet sowiesio een nieuwe pakking tussen en het is ook een goede reden om eindelijk de carburator eens wat TLC te geven.
Note: ik begin te geloven dat er twee soorten 340's bestaan: mechanisch goede exemplaren waar het plaatwerk vanaf valt en roestvrije exemplaren die niet willen lopen :hmmz:.
Ah, nu weet ik wie ik voor mij had. Ik had jou in de buurt van het politiebureau gepositioneerd

@anderen
Ik denk dat ik die EGR klep inderdaad maar verwijder. Wat er niet op zit kan ook niet voor problemen zorgen. Het vreemde is dat er zondagmorgen nog niets aan de hand was. Zondagmiddag wilde het beestje opeens niet meer stationair lopen (solenoid bleef hangen) en merkte ik dat de motor opeens lawaaierig en rauw begon te lopen. Ik heb eens gekeken hoe die EGR klep werkt en ik kan mij bijna niet voorstellen dat die zo abrupt de geest geeft. Ik zal morgen het spruitstuk eens demonteren, daar moet sowiesio een nieuwe pakking tussen en het is ook een goede reden om eindelijk de carburator eens wat TLC te geven.
Note: ik begin te geloven dat er twee soorten 340's bestaan: mechanisch goede exemplaren waar het plaatwerk vanaf valt en roestvrije exemplaren die niet willen lopen :hmmz:.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2010 18:10 #836571
door Jeroen van Bodegom
Ik heb hem net ook nog sadistisch horen lachen toen ik langsreed...
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Spruitstukpakking en EGR klep
Daar woon ik inmiddels niet meer in de buurt dus...Fluffball;148481 schreef : @Bodejodel
Ah, nu weet ik wie ik voor mij had. Ik had jou in de buurt van het politiebureau gepositioneerd. De CVT schakelt inmiddels weer, maar ik vertrouw het voor geen cent.
Ik heb hem net ook nog sadistisch horen lachen toen ik langsreed...

Moderators: Mark Smeets