werktemperatuur bak en diff
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2010 22:21 #630293
door V300 register
werktemperatuur bak en diff is gemaakt door V300 register
Wat is eigenlijk de normale temperatuur van een 5 bak en van het differentieel?
Heb net even gevoeld na een uurtje snelweg bij 120.
Bak was handwarm diff was nog iets heter is dat de normale temperatuur?
Aanleiding om dat te voelen was wat gejank bij 110km bij 120 en meer is het over. Bij koude bak is er meer geluid dan bij warme.
Heb net even gevoeld na een uurtje snelweg bij 120.
Bak was handwarm diff was nog iets heter is dat de normale temperatuur?
Aanleiding om dat te voelen was wat gejank bij 110km bij 120 en meer is het over. Bij koude bak is er meer geluid dan bij warme.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-05-2010 09:44 #833907
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic werktemperatuur bak en diff
Op de machinisten opleiding aan de zeevaartschool hebben ze mij destijds het volgende geleerd over dit soort dingen ; als je je hand er nog op kunt houden is alles nog wel ok, verbrand je je vingers dan verbrand er naar alle waarschijnlijkheid ook van alles binnenin de tandwielkast. let wel, dit geld alleen voor de kleinere tandwielkasten en overbrengingen zonder koeling. De keerkoppeling bij mij aan boord word bijvoorbeeld 65 graden, en het alarm staat op 80 graden. hier kun je dus je hand niet meer ophouden, maar alles is nog wel in orde. Ratelgeluiden of andere herrie duidt volgens mij op schade, ik zou sowieso de boel verversen en de olie eens heel secuur bekijken op staalsplintertjes en dergelijke. als er bagger uit komt lopen is het waarschijnlijk einde verhaal.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2010 20:15 #833974
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic werktemperatuur bak en diff
ik ben volgens mij een van de zeeer weinigen die temperatuursensoren in zowel versnellingsbak als differentieel heeft gemonteerd, echter.. die heb ik binnen nog niet aangesloten:D
handwarm klopt inderdaad ongeveer wel, vwb het gejank; is het oliepeil in versnellingsbak en diff in orde? jankt hij bij diezelfde snelheid ook in z'n 4? wiellagers wat speling?
handwarm klopt inderdaad ongeveer wel, vwb het gejank; is het oliepeil in versnellingsbak en diff in orde? jankt hij bij diezelfde snelheid ook in z'n 4? wiellagers wat speling?
Moderators: Mark Smeets