Carburator revisie, ik zoek werkplaatsboek Haynes
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2010 12:31 #630110
door V300 register
Carburator revisie, ik zoek werkplaatsboek Haynes is gemaakt door V300 register
Als Newbie heeft mijn aanwezigheid op de Elandrun wel iets in werking gezet. Ik heb genoten van alle geweld en spektakel. Ik heb Anjo even ontmoet en die heeft ook even een blik op (en in) mijn nieuwe oude auto geworpen. Er zijn wat punten die aandacht behoeven, roestplekjes zijn daar ??n van, maar ook onder de kap wat werk. Advies voor een revisie van de carburateur neem ik graag ter harte en meteen ter hand. Echter, wat ondersteuning zou welkom zijn in de vorm van een handboek en afstel gegevens. Wie of waar kan ik een origineel of kopie van ( ik geloof Haynes) een goed werkplaatsboek vinden, om mijn 340 1.4 cvt in nog betere staaat te brengen? Alvast mijn dank, Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2010 12:36 #826100
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburator revisie, ik zoek werkplaatsboek Haynes
Als je lid wordt staat de volledige Haynes voor onze 300'tjes gewoon in het ledenmenu online om te downloaden als PDF... Dus als je van plan was lid te worden, gewoon snel doen en dan heb je alles en nog veel meer...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2010 12:45 #826101
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburator revisie, ik zoek werkplaatsboek Haynes
In Haynes staat verder niets over een revisie, daar staat slechts in hoe je hem los en uit elkaar kunt halen, en vervolgens 'monteren in omgekeerde volgorde.' Qua revisie heb je er dus niks aan :+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2010 13:12 #826104
door V300 register
'Revisie' van de carb houdt ook 99 van de 100 keer gewoon een forse schoonmaakbeurt in, gecombineerd met nieuwe ringetjes, membraantjes en pakkingen die simpelweg in de plaats van de oude komen; met alleen een 'exploded view' of een Haynes-stappenplan kom je zodoende al een heel eind.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2010 15:36 #826134
door V300 register
ja, de nederlandstalige vraagbaken (kluwer) behandelen de de- en remontage vrij uitgebreid.
Als je specifieke twijfels of vragen hebt, zoeken op het forum.
kun je ook na het doorspitten van tig pagina's het juiste antwoord niet vinden, maak dan een nieuw topic aan, liefst met foto's en een duidelijke uitleg van wat je wilt weten.
Als je specifieke twijfels of vragen hebt, zoeken op het forum.
kun je ook na het doorspitten van tig pagina's het juiste antwoord niet vinden, maak dan een nieuw topic aan, liefst met foto's en een duidelijke uitleg van wat je wilt weten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2010 19:14 #826164
door V300 register
dank voor de tips
Alsof ik wist dat lidmaatschap veel voordelen had.........Eergisteren had ik me al aangemeld als lid, de papieren zijn dan waarschijnlijk nog onderweg. Als ik daarna over de informatie kan beschikken is dat prima. Ik zal nog even geduld hebben tot ik betaald heb en een lidnummer heb etc. Ik verwacht geen problemen als ik kan beschikken over zo'n exploded view, anders zal ik in dit digitale tijdperk de stapjes fotograferen en andersom teruglopen. Dank!:worship:
Alsof ik wist dat lidmaatschap veel voordelen had.........Eergisteren had ik me al aangemeld als lid, de papieren zijn dan waarschijnlijk nog onderweg. Als ik daarna over de informatie kan beschikken is dat prima. Ik zal nog even geduld hebben tot ik betaald heb en een lidnummer heb etc. Ik verwacht geen problemen als ik kan beschikken over zo'n exploded view, anders zal ik in dit digitale tijdperk de stapjes fotograferen en andersom teruglopen. Dank!:worship:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2010 19:43 #826170
door V300 register
exploded views staan ook in de onderdelenboeken.
en die staan ook weer in digitale vorm op het ledenmenu natuurlijk
en die staan ook weer in digitale vorm op het ledenmenu natuurlijk

Moderators: Mark Smeets