Euro 95 met loodvervanger of niet??
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Met 98 octaan is mijn ervaring overigens dat ie er wat zuiniger op loopt, en wel zoveel dat je het terugverdient in verbruik.
- V300 register
- Verbannen
-
Tj??rd;140211 schreef : Of het toevoegen van loodvervanger kwaad kan weet ik niet, maar het zou in ieder geval niet nodig hoeven zijn bij een 86'er. Op Euro95 moet ie prima lopen. Het lijkt me zonde van het geld en de moeite om die loodvervanger er bij te mikken.
Met 98 octaan is mijn ervaring overigens dat ie er wat zuiniger op loopt, en wel zoveel dat je het terugverdient in verbruik.
Tanx, ik had al zo'n vermoeden!

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Feit is alleen dat je zit te mieren met flesjes loodvervanger e.d. terwijl het in principe niet nodig is.
- V300 register
- Verbannen
-
hoewel dat spul minder schadelijk is dan het oude TEL, is het nog steeds killer voor katalysators

- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;140364 schreef : Ik heb even in mijn Shell-brandstofboekje uit 1993 gekeken; aangenomen dat je een 340 uit 1987 hebt met B14.4 motor, kun je er alles ingooien
Tja, volgens mij rijd een 340 als het moet ook op slaolie... Wellicht wat moeite met de start maar goed.
Alleen de hele oude 343 hebben toch nog loodvervanger nodig, alles wat gelijk is of hoger dan de 14.3 motoren toch al zeker niet meer.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-