Afslaan motor als auto bijna of geheel is gestopt

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2010 19:07 #630064 door Erick Janssen (GAST)
Afslaan motor als auto bijna of geheel is gestopt is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Ik heb gezocht hier in deze rubriek maar kon het niet zo goed vinden, het probleem is het afslaan van de motor bij het remmen, en alleen als de auto bijna of geheel is gestopt. Dit is nu iets van een week of twee bezig [auto wordt niet dagelijks gebruikt] en ik heb niet gehoord dat het bij mijn vrouw [die rijd er voor 90% in] ook gebeurt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2010 00:20 #824439 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afslaan motor als auto bijna of geheel is gestopt
checken op vacuumlekkages, grote beurt, afstelling, opgelost.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2010 11:17 #824454 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Afslaan motor als auto bijna of geheel is gestopt

antiekeradio;138504 schreef : checken op vacuumlekkages, grote beurt, afstelling, opgelost.

Als er vacu?m lekkages waren dan zou de motor stationair niet fatsoenlijk lopen, maar dat doet de motor wel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2010 11:33 #824456 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afslaan motor als auto bijna of geheel is gestopt
ook als je de rem gebruikt / verschillende keren achter elkaar diep intrapt?

ding loopt toch niet op LPG? anders probleem met inlaattraject (luchtfilter)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2010 12:37 #824459 door V300 register

2 Fast 4 U;138519 schreef : Als er vacu?m lekkages waren dan zou de motor stationair niet fatsoenlijk lopen, maar dat doet de motor wel

Heb ik ook gehad met de 1400, de weber zat niet vast en er was nog elders een klein vacu?mlek.

Als je dan remt en bijna stilstaat gebruikt je rembekrachtiger vrij veel vacu?m waardoor de motor (bijna) afslaat. Stationair hoeft er soms niet veel aan de hand te zijn..:y:

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2010 16:10 #824471 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Afslaan motor als auto bijna of geheel is gestopt

antiekeradio;138521 schreef : ook als je de rem gebruikt / verschillende keren achter elkaar diep intrapt?

ding loopt toch niet op LPG? anders probleem met inlaattraject (luchtfilter)

Nee loopt gewoon op dat dure spul benzine

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2010 16:13 #824472 door Erick Janssen (GAST)
Ik zal nog eens aandachtig vanavond rijden en kijken wat er aan de hand is. daar is een schakelaar aan de hoofdremcilinder, wat doet die? iets met de vario??

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-03-2010 17:24 #824489 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Afslaan motor als auto bijna of geheel is gestopt
Waarschijnlijk bedoel je de hogedruk remschakelaar welke bij wat steviger remmen er voor zorgt dat de terugschakel kant van de EMVK aangestuurd word en er zodoende dus meer op de motor word afgeremd.

Gr; Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2010 20:14 #824541 door V300 register
Kan inderdaad zijn dat je bij het tot stilstand komen n?t teveel beroep doet op het vacuumsysteem (door rembekrachtiging + terugschakelcircuit) dat bij normaal rijden en stationair draaien nog wel redelijk functioneert.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2010 20:43 #824548 door Erick Janssen (GAST)
Ok, dat verklaart wel wat. verder heb ik gemerkt dat de motor een bepaalde toeren ritme heeft. Dit is vooral te merken als ik de rem stevig in duw. De toerental zakt zover dat de motor bijna afslaat om vervolgens weer in toeren te stijgen en dan weer zakken enz, enz. terwijl ik dit niet opmerk als ik de knop boven op de pook indruk.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC