startmotor kapot?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-03-2010 11:47 #630014
door V300 register
startmotor kapot? is gemaakt door V300 register
Ik wilde vanmorgen mijn 77-er 343 starten maar toen ik de sleutel omdraaide gebeurde er helemaal niks... elektra is niks mis mee en volgens mij zit er ook niks los ofzo, dacht misschien dat de startmotor de geest heeft gegeven? Is dit waarschijnlijk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2010 11:56 #820346
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic startmotor kapot?
stap 1 is met een hulpaccu starten; om een slechte accu uit te sluiten. verder meten = weten;
aan de startmotor zit een kleinere draad 2,5?. meet met een multimeter of je op deze draad 12v krijgt met de sleutel in startstand
zoja; controleer massa aansluiting op de motor (contact schoonmaken) en controleer de dikke voeding op de startmotor (contact schoonmaken)
zonee; staat de pook in N?
controleer of je de 86 voeding krijgt op het startonderbrekingsrelais (heb met de oude zekeringkast even geen idee welk relais dat is), controleer of je op de 30 aansluiting permantente voeding hebt, controleer of de 85 aansluiting massa is
geen voeding op 30; zekering
geen voeding op 86; bedrading naar contactslot nalopen
aan de startmotor zit een kleinere draad 2,5?. meet met een multimeter of je op deze draad 12v krijgt met de sleutel in startstand
zoja; controleer massa aansluiting op de motor (contact schoonmaken) en controleer de dikke voeding op de startmotor (contact schoonmaken)
zonee; staat de pook in N?
controleer of je de 86 voeding krijgt op het startonderbrekingsrelais (heb met de oude zekeringkast even geen idee welk relais dat is), controleer of je op de 30 aansluiting permantente voeding hebt, controleer of de 85 aansluiting massa is
geen voeding op 30; zekering
geen voeding op 86; bedrading naar contactslot nalopen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-03-2010 16:09 #820364
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic startmotor kapot?
Ik heb het gevonden... De auto starte ineens weer w?l. Als ik de pook iets beweeg maakt ie weer contact en staat ie iets te ver naar p of d dan start ie niet. Pook is trouwens ook wel wat rammelig... Is dit te verhelpen? Gaat wat losjes heen en weer.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-03-2010 16:10 #820366
door V300 register
daar is het een 1977'er voor, zou ik zeggen

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-03-2010 17:33 #820381
door V300 register
Tja ik vind het ook prima hoor... Ik weet alleen niet of het normaal is of niet, heb geen vergelijkingsmateriaal. Kreeg vanmorgen trouwens nog een leuke reactie bij de supermarkt van een oudere man... Hij zei 'zo, die zie je niet vaak meer rijden! Zuinig op zijn jongeman!' Haha!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-04-2010 20:26 #827296
door V300 register
Ik heb 2 keer gehad bij die auto dat de accuklem los zat
Moderators: Mark Smeets